Duże zniżki na duże samochody: zestawienie ofert Volkswagenów Tiguana Allspace i Sharana

Początek roku to tradycyjnie okres wyprzedaży aut z poprzedniego rocznika. To moment, w którym rodziny mają szansę znaleźć dla siebie dużego SUV-a lub vana w cenie nieosiągalnej przez resztę roku. Warto teraz przyjrzeć się ofercie, którą przygotował Volkswagen.

Volkswagen Sharan (2015) (fot. Volkswagen Polska)Volkswagen Sharan (2015) (fot. Volkswagen Polska)
Julian Grabowski

Praktyczny i pojemny samochód jest jednym z najważniejszych punktów w budżetach rodzin z dziećmi. Przez wiele lat w takich przypadkach klienci sięgali po vany, których dodatkowe funkcje i schowki w kabinie były wręcz uszyte na miarę potrzeb tej szczególnej, bardzo wymagającej grupy odbiorców.

W ostatnich latach jednak także ten segment jest konsekwentnie podgryzany przez SUV-y. Z jednej strony starają się one dorównać swoją funkcjonalnością dotychczasowym ulubieńcom rodzin, a z drugiej strony kuszą wieloma nowymi, nieznanymi im wcześniej atrakcjami.

Do głównych przewag SUV-ów należą zwiększone kompetencje terenowe zapewnione przez podwyższony prześwit i (występujący w lepiej skonfigurowanych egzemplarzach) napęd na cztery koła. Wiele osób ceni je także za efektowny, bojowy wygląd i dowodzącą pozycję za kierownicą, która poprawia widoczność i dodaje prowadzącym pewności siebie w ulicznym ruchu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
Zdjęcie ilustracyjne do artykułu

Po jaki nowy samochód powinna więc sięgnąć rodzina podczas trwającej właśnie w salonach wyprzedaży rocznika? By się o tym przekonać, porównamy dwa podręcznikowe przykłady modeli tego typu. Znajdziemy je w gamie jednego z najchętniej wybieranych w Polsce producentów, czyli Volkswagena.

Volkswagen Sharan: klasyk na czasie

Przez długo domyślnym wyborem rodzin był Volkswagen Sharan. Bieżąca odsłona tego modelu zadebiutowała w roku 2015, kontynuując historię jednego z najpopularniejszych vanów w historii. Przez poprzednie dwadzieścia lat po największego vana tej marki sięgnęło aż osiemset tysięcy klientów.

Niemiecki producent nie zaburzył zwycięskiej formuły. Największą – dosłownie i w przenośni – zaletą Sharana pozostaje ogromne, komfortowe wnętrze. Przestrzeń ta okazuje się szczególnie cenna, gdy da się ją tak efektywnie wykorzystać jak w tym przypadku. Model ten dostępny jest w konfiguracji pięcio-, sześcio- i siedmioosobowej. Drugi i trzeci rząd siedzeń tworzą niezależne fotele, z których każdy da się łatwo złożyć i umieścić w podłodze. Te z drugiego rzędu da się także przesuwać, a kąt pochylenia ich oparć regulować w zakresie 20 stopni.

Pod względem możliwości przewozowych Sharan także dowodzi wartości dobrego vana. Bagażnik z nisko poprowadzonym progiem załadunkowym może pomieścić nawet 2430 litrów, a kolejne 33 schowki i półki w kabinie niezliczoną ilość mniejszych przedmiotów.

Przewag tego modelu można znaleźć wiele, za to wady – dużo trudniej. Pod względem technologicznym nie odstaje on od poziomu reprezentowanego przez najnowsze modele marki. Posiada on szeroką gamę napędową oraz wszystkie te nowinki, które utrzymują go w samej czołówce pod względem systemów bezpieczeństwa i pokładowej rozrywki.

Na pokładzie znajduje się więc aż dziewięć poduszek powietrznych oraz cały wachlarz różnych asystentów prowadzenia wspierających kierowcę w unikaniu kolizji oraz minimalizowaniu skutków wypadków. Flagowy van marki pozostaje także na czasie z multimediami: wyposażony jest w nowy interfejs Volkswagena z dużym, dotykowym ekranem oraz system Car Net, oferującym wsparcie wielu aplikacji korzystających z wymiany danych.

Volkswagen Sharan (2015) (fot. Volkswagen Polska)
Volkswagen Sharan (2015) (fot. Volkswagen Polska)

Sharan punktuje SUV-y w jeszcze jednej kategorii. Jest on jednym z niewielu w tym segmencie vanów, który może być wyposażony w napęd na cztery koła (podobnie jak w przypadku Tiguana jest to system Volkswagen 4MOTION). Co więc na tym tle ma do zaoferowania SUV Volkswagena?

Volkswagen Tiguan Allspace: Cała przestrzeń SUV-a dla rodziny

Naturalnie zwiększony prześwit i wynikające z tego korzyści. Tiguan Allspace zawieszony jest całe 20 cm nad ziemią (o 5 cm wyżej niż Sharan), co daje mu więcej niż symboliczną przewagę na drodze – czy nawet bardziej tam, gdzie asfalt się kończy. O ile żywiołem vana Volkswagena pozostają długie, spokojne trasy, Tiguan okazuje się zaskakująco skutecznym wojownikiem w trudnych warunkach.

Pomaga mu w tym stworzony specjalnie z myślą o takich sytuacjach dodatkowy tryb jazdy Offroad.

Podobnie jak i Sharan, także Tiguan Allspace posiada na swoim pokładzie najnowocześniejsze technologie, które mógł zapewnić tylko jeden z wiodących producentów samochodów na świecie. Ten popularny SUV Volkswagena okazuje się zaskakująco zbliżony do największego vana marki także pod względem funkcjonalności kabiny.

Wersja Allspace zadebiutowała w 2017 roku jako większa, przedłużona o całe 21,5 cm pochodna modelu Tiguan. Dodatkowe centymetry zrobiły dużą różnicę w kabinie, która teraz jest w stanie w dużym komforcie pomieścić pięć lub siedem osób. Maksymalna pojemność bagażnika wynosi aż 1920 litrów, co powinno wystarczyć nawet na potrzeby naprawdę dużych i aktywnych rodzin.

Nie liczy się który, liczy się kiedy

Konkurencja pomiędzy tymi modelami okazuje się nadspodziewanie zacięta. Każdy z nich okazuje się wszechstronny i dopracowany także w tych kategoriach, które tradycyjnie były domeną drugiego z prezentowanych segmentów. Przy wyborze można więc śmiało kierować się swoimi preferencjami po wyrobieniu sobie własnej opinii na podstawie jazd próbnych.

W podjęciu decyzji nie pomoże także zajrzenie do cennika, gdzie obydwa modele wypadają bardzo konkurencyjnie. Porównując taką samą, wejściową konfigurację (Trendline 1.5 TSI 150 KM), różnica w cenie wynosi tylko 4100 zł na korzyść Tiguana Allspace.

Volkswagen Tiguan Allspace (2019) (fot. Volkswagen)
Volkswagen Tiguan Allspace (2019) (fot. Volkswagen)

Także i ten czynnik jest teraz jednak niwelowany przez wyprzedaż rocznika. Obydwa modele oferowane są z potężnymi rabatami. W przypadku Tiguana Allspace wynosi on 12 000 zł, a Sharana – nawet więcej, bo aż 22 000 zł (w obu przypadkach niezależnie od wersji napędowej).

Trwająca obecnie wyprzedaż zapewnia także każdemu z tych zakupów kolejne benefity. Obydwa modele objęte są promocją pakietu przeglądów w specjalnej, obniżonej cenie oraz przedłużonej ochrony serwisowej Safe +. Tak jak i inne modele Volkswagena, tak i te dwa odznaczają się utrzymywaniem wysokich wartości rezydualnych.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach