Duże silniki i limuzyny z napędem na tył. Poznaliśmy plany Mazdy

Jeśli jest jakaś marka, której inżynierowie muszą wszystko robić "po swojemu" i zupełnie odwrotnie niż przyjęto w branży, na pewno jest to Mazda. Poznaliśmy jej plany na nadchodzące lata i nie ma co ukrywać, że informacje są bardzo pozytywne.

Platforma Mazdy jest gotowa na akumulatory wymagane w hybrydzie plug-in.Platforma Mazdy jest gotowa na akumulatory wymagane w hybrydzie plug-in.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Mateusz Lubczański

Jeśli elektryk, to z malutkim akumulatorem. Jeśli kabriolet, to jak najlżejszy. Jeśli silnik benzynowy, to działający tak, jak diesel. Mazda promuje bardzo charakterystyczne rozwiązania i nie inaczej będzie w kolejnych latach. Gdy wszyscy próbują elektromobilności, Japończycy… podążają z nurtem, eksperymentując dalej.

W okolicach 2025 roku platforma do samochodów elektrycznych ma pozwolić na szybsze projektowanie (dokładniej: skalowanie) projektów. Do 2030 roku wszystkie modele mają być zelektryfikowane, a pełne elektryki mają stanowić ok. 15 proc. sprzedaży. Pozostałe auta mają być hybrydami, więc prace nad rozwojem jednostek spalinowych dalej trwają.

A co to mają być za silniki! Na razie mowa o "dużej benzynie" i "dużym dieslu", co wskazuje na 6-cylindrowe jednostki o których spekulowano już wcześniej. Każda z nich ma być wspomagana przez elektryczną instalację 48V, a w przypadku silnika benzynowego mowa też o plug-inie. Wskazano też grafiki przedstawiające platformę z napędem na tył.

Wiadomo też, że Mazda dalej zainteresowana jest rozwojem syntetycznych paliw dla silników spalinowych i zamierza unowocześniać swoje pojazdy poprzez zdalne aktualizacje.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny