Ducati Desmosedici vs. 1098 R 

Dziennikarze brytyjskiego magazynu MCN lubią urządzać pojedynki. Tym razem zabrali dwa modele włoskiego koncernu Ducati - Desmosedici RR oraz 1098R na tor Almeria, by sprawdzić, który jest większym demonem szybkości. Test przeprowadził Michael Neeves - starszy tester MCN. Który ścigacz wygrał?

Obraz
Damian Zarzycki

Dziennikarze brytyjskiego magazynu MCN lubią urządzać pojedynki. Tym razem zabrali dwa modele włoskiego koncernu Ducati - Desmosedici RR oraz 1098R na tor Almeria, by sprawdzić, który jest większym demonem szybkości. Test przeprowadził Michael Neeves - starszy tester MCN. Który ścigacz wygrał?

O Desmosedici RR pisaliśmy jakiś czas temu. Dlaczego jest to niezwykła maszyna? Otóż silnik jest identyczny jaki team Malboro Ducati używał podczas wyścigów MotoGP w 2005 roku, kiedy jeszcze nie wprowadzono ograniczeń pojemności do 800 cm3. Silnik typu V-Four z pojemnością 990 cm3 sprawia, że moc dostarczana jest momentalnie. Czerwona kreska zaczyna się dopiero przy obrotach rzędu 14,200, co sprawia, że Desmosedici jest prawdopodobnie najagresywniejszą maszyną na rynku!

Ducati 1098 R nie jest w tej kwesti gorsze - silnik o pojemności 1100 cm3, 160 koni mechanicznych mocy i waga 173 kilogramy. Co to wszystko znaczy? Tytuł motocykla roku 2007 oraz tytuł najbardziej sportowego ścigacza z 2-cylindrowym silnikiem. Pojedynek zdawał się zatem być bardzo wyrównany.

Prawda jest taka, że test był raczej przyjemnością dla dziennikarzy MCN, a jego wynik jest mocno subiektywyny. Wygrał 1098 R, ale minimalnie i tylko dlatego, że biegi w tym modelu nieco żwawiej wchodzą niż w przypadku Desmosedici. Może się okazać, że Desmo wpasowałoby się lepiej w inny tor, to dość powszechne w przypadku wyścigów.

Ale mówimy tu o replikach MotoGP, więc jak stwierdził Michael Neeves wybór między jednym, a drugim to jak "wybór z którą supermodelką masz ochotę się przespać. Jeśli masz mnóstwo pieniędzy i szukasz adrenaliny to kup jeden z tych modeli".

Źródło: motorcyclenews.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam