DS X E-tense to koncept elektrycznego supersamochodu. Co tu dużo mówić, jest krzywy

Auta w stylu retro to popularny motyw ostatnich lat. Francuski DS podszedł do sprawy na swój sposób projektując wóz, który łączy cechy dawnych modeli z futurystyczną wizją samochodu autonomicznego. Problem w tym, że jest krzywy.

Niesymetryczny projekt wygląda jakby był inspirowany tyłem nowego Land Rovera Discovery.Niesymetryczny projekt wygląda jakby był inspirowany tyłem nowego Land Rovera Discovery.
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe/DS
Michał Zieliński

Według Francuzów czymś takim będziemy jeździć w 2035 roku. Na początku chyba miała to być nowoczesna wizja otwartej wyścigówki sprzed lat. Potem jednak ktoś zauważył, że obok miejsca dla kierowcy można wcisnąć kapsułę, która pomieści dwóch pasażerów. Czysto teoretycznie na pokładzie jest więc miejsce dla trzech osób, trochę jak w McLarenie F1.

Udając się na przejażdżkę DS X E-tense, kierowca może samemu kontrolować wóz lub oddać stery komputerowi. Auto napędza silnik elektryczny, który w zwykłym trybie jazdy generuje 544 KM (400 kW). Wystarczy jednak włączyć opcję "Circuit", by moc wzrosła do kolosalnych 1360 KM (1000 kW). Nie jest to poziom Rimaca C Two, ale ciągle robi wrażenie.

Reveal DS X E-TENSE – Notre rêve de 2035

Pasażerowie jadący konceptem mogą rozkoszować się najwyższej jakości skórą połączoną z drewnem i metalem. Gdyby tego było mało, czeka na nich też szklana podłoga, dzięki której mogą oglądać drogę, po której jadą. Po co? Trudno powiedzieć. Tak samo jak trudno wytłumaczyć, dlaczego DS X E-tense jest krzywy. Widocznie tak po prostu ma być.

Jeśli jednak pominiemy kwestię asymetryczności, francuski supersamochód wygląda spektakularnie. Na ten moment nie wiemy, czy faktycznie trafi do sprzedaży w 2035 roku, ale jeśli się uda, to zdecydowanie jest na co czekać.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik