DS 4 i DS 4 Crossback - polski cennik

Na polskim rynku debiutują dwa nowe modele kompaktowe jakimi są odświeżony DS 4 i jego uterenowiona odmiana DS 4 Crossback.

Obraz
Marcin Łobodziński

Właśnie wchodzi nowa linia z odmienną od Citroëna stylistyką oraz brakiem na karoserii i we wnętrzu jakichkolwiek oznaczeń marki Citroën. DS tworzy zatem własny styl i własną gamę samochodów. Jako producent aut premium, marka zaprezentowała luksusowy kompakt DS 4 i podobnie jak m. in. Mercedes czy Infiniti, jego uterenowioną odmianę Crossback. Ten drugi ma o 30 mm podniesione zawieszenie, nieco inny pas przedni oraz czarne nakładki na nadkola z nielakierowanych tworzyw sztucznych. Dodatkowe akcenty to relingi dachowe, czarne obudowy lusterek czy obręcze kół o innym wzorze niż w zwykłym DS 4.

Cechą marki DS, która wyróżnia ją na tle innych, jest duża możliwość personalizacji samochodu, wyboru malowania karoserii i dachu. Do wykończenia wnętrza można zamówić jedyną w swoim rodzaju skórę semianilinową. Na pokładzie nie brakuje elementów wyposażenia jakie znamy z marek premium. Oczywiście wszystko za dopłatą.

Obraz

Pod maską nowych DS-ów są silniki znane z innych modeli grupy PSA. Benzynowe to mniejszy 1.2 PureTech o mocy 130 KM oraz większy 1.6 THP w wersji 165- i 210-konnej. Diesle to jednostki BlueHDi o pojemnościach 1,6 oraz 2,0 litra i mocy odpowiednio 120 i 150 lub 180 KM. Za przeniesienie napędu ma odpowiadać przekładnia automatyczna EAT6 lub manual, w zależności od wersji.

DS 4 jak przystało na markę premium nie jest oferowany w kilku wersjach wyposażenia, ale w jednej o nazwie Be Chic dla wersji standardowej i jednej Crossback Be Chic dla uterenowionej. Ceny zaczynają się od 87 900 zł za odmianę Be Chic z silnikiem 1.2 PureTech. Crossback z tym samym motorem kosztuje 93 900 zł. Najtańszy diesel to koszt 97 900 zł, natomiast najdroższy DS 4 bez wyposażenia dodatkowego kosztuje 120 900 zł. DS 4 Crossback nie będzie oferowany z 210-konną benzyną oraz ze 150-konnym dieslem.

Obraz

Również jak przystało na markę premium wyposażenie podstawowe niewiele różni się od tego, które można dostać w samochodach tzw. marek tanich. W DS 4 obejmuje ono m. in. manualną klimatyzację, tempomat, podłokietnik z przodu, skórzane koło kierownicy, regulowane elektrycznie przednie szyby i lusterka zewnętrzne, tylne szyby przyciemniane czy radio z sześcioma głośnikami. Jedyne, czego jeszcze marce DS brakuje do odcięcia się od marki Citroën to własna strona internetowa.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach