Dogonić Sporteca – MR Racing RS3 Sportback EVO I (2012)

Niedawno pisałem o ponad 500-konnym Audi RS3 Sportback opracowanym przez firmę Sportec. Obecnie to jej wyrób jest najmocniejszym RS3 i inni tunerzy muszą gonić Szwajcarów. Jednym z przedsiębiorstw, które walczą o palmę pierwszeństwa jest MR Racing.

Obraz
Olgierd Lachowski

Ponieważ w nazwie widnieje napis EVO I, można liczyć na to, że jest to dopiero początek działań tej firmy i za jakiś czas pojawi się wersja, która pod względem osiągów przeskoczy wóz firmy Sportec. Tymczasem można się cieszyć tym, co MR Racing na razie oferuje, a trzeba przyznać, że parametry auta przygotowanego przez tego tunera prezentują się całkiem nieźle.

Normalne Audi RS3 Sportback ma 5-cylindrowy rzędowy silnik z turbosprężarką, który generuje 340 KM mocy maksymalnej przy 5400-6500 obr./min i moment obrotowy 450 Nm w przedziale od 1600 do 5300 obr./min.

Z kolei wersja MR Racing osiąga moc 404 KM, a jej maksymalny moment obrotowy jest wywindowany do 572 Nm. Takie wyniki mechanicy uzyskali montując sportowe filtry powietrza firmy K&N, sportowy układ wydechowy z rurami ze stali nierdzewnej i przestrajając centralną jednostkę sterującą.

Ale to nie wszystko, bo pojawiło się też nowe zawieszenie KW Variant 3 z pełną regulacją charakterystyki pracy amortyzatorów, dzięki któremu obniżono Audi o 35 mm oraz nowe opony i felgi.

Obręcze mają średnicę 19” i, co jest zjawiskiem raczej rzadkim, przednie są szersze od tylnych (no, chyba że informacje u źródła są błędne). Przednie felgi mają 9,0” szerokości, a tylne 8,5”. Opony Dunlop mają rozmiar 235/35 R 19 z przodu i 225/35 R 19. Dodatkowo, by poprawić prowadzenie samochodu, zastosowano 10-milimetrowe tuleje dystansowe na wszystkich kołach.

Obraz

We wnętrzu miejsce seryjnych przednich foteli zajęły kubełkowe siedzenia firmy Recaro.

Tak przygotowane RS3 Sportback przyspiesza do 100 km/h w równe 4 sekundy, natomiast 200 km/h na prędkościomierzu pokazuje się po równych 16 sekundach. Prędkość maksymalna wynosi 274 km/h.

Dane techniczne

  • Typ: R5
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2480 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 408 KM przy 5300 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 162,90 KM/l (seryjny – 137,10 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 572 Nm przy 4300 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa S-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 370 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 8,5 x 19”
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Dunlop
  • Opony tylne: 225/35 R 19 Dunlop

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1650 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,04 kg/KM (seryjny – 4,85 kg/KM)
  • Długość: 4302 mm
  • Szerokość: 1797 mm
  • Wysokość: 1367 mm (- 35 mm)
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi (pomiar AB Sportscars):

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 1,40 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,00 s
  • Przyspieszenie 0-130 km/h: 6,30 s
  • Przyspieszenie 0-160 km/h: 9,60 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 16,00 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 3,90 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 4,90 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 6,80 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 7. Biegu: 10,10 s
  • Czas przejazdu ¼ mili ze startu stojącego: 12,26 s
  • Prędkość maksymalna: 274 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 36,3 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 36,5 m
  • Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 146,2 mblock position=\inside5987/block

Źródło: autobild

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam