Dodge Viper GTS po tuningu podstawowym w Geiger Cars

Jaki potencjał tkwi w 8,4-litrowym silniku V10 Dodge’a Vipera GTS? Przekonacie się o tym nie po modyfikacji polegającej na montażu doładowania i wzrostu mocy do 1000 KM, ale takiej, jaką proponuje Geiger Cars.

Obraz
Marcin Łobodziński

Niemiecki tuner w słynie z modyfikacji amerykańskich maszyn, nierzadko wykraczających poza granice zdrowego rozsądku. Tym razem mamy do czynienia z czymś zupełnie przeciwnym. Można się tu pokusić o stwierdzenie „tuning podstawowy”.

Zmodyfikowano tylko dwie rzeczy odpowiadające za swobodny oddech ogromnego silnika Vipera. Wdech poprawiono poprzez montaż stożkowych filtrów powietrza. Stożki umieszczono wprost pod otworem w masce i oczywiście odizolowano od silnika oraz innych elementów wytwarzających ciepło. Z drugiej strony zabrano się za układ wydechowy. Na nowo zaprojektowano kolektory i rury, a katalizatory wymieniono na sportowe. Efektu w postaci dużych, lśniących końcówek wydechu jako takiego nie widać, ponieważ pod zderzakiem pojawił dyfuzor wykonany z włókna węglowego zamiast z plastiku.

Obraz

By zgrać wdech z wydechem trzeba było jeszcze uświadomić jednostkę napędową, że teraz może oddychać pełną piersią, a zatem przestrojono komputer sterujący pracą silnika. Efekt jest niezły. Po tak subtelnych zmianach uzyskano 56 KM dodatkowej mocy, a więc łącznie 710 KM przy 6100 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wzrósł z 813 Nm do 861 Nm przy 5500 obr./min. Tuner zapewnia, że z dobrymi oponami Viper GTS jest w stanie uzyskać przyspieszenie do 100 km/h w 2,9 s. Prędkość maksymalna to 341 km/h.

Poza modyfikacjami, o których wspomniałem, do kompletu z węglowym dyfuzorem dołożono jeszcze splitter z przodu, wykonany z tego samego materiału oraz nieduży spojler na klapie bagażnika. W zawieszeniu znalazł się regulowany komplet kolumn, jeden z ulubionych zestawów niemieckich tunerów KW Variant 2. Geiger sugeruje obniżenie auta o 30 mm.

Obraz

Na koniec przejdźmy do pieniędzy. Modyfikacje silnika, a konkretnie układu dolotowego i wydechu kosztują 11 900 euro. Zawieszenie to dodatkowe 4 700 euro, natomiast za trzy elementy aerodynamiczne zapłacicie 5 866 euro. Łącznie daje to kwotę 22 466 euro, czyli równowartość około 96 000 złotych. Strasznie dużo jak za tak niewielkie zmiany. Wydaje nam się jednak, że Geiger nie tworzy rzeczy, które się nie sprzedają.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik