Elektryki mogą się schować. Takiego silnika nie ma nikt

Mopar i Dodge powolutku szykują się do przejścia na napędy elektryczne. Klasyczne V8 doczekało się jednak ostatniego wydania. Ciężko objąć umysłem liczby i dane dot. Challengera SRT Demona 170.

Dodge Challenger SRT Demon 170Dodge Challenger SRT Demon 170
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Dodge
Mateusz Lubczański

Gotowi? 1039 KM na E85, setka w mniej niż 2 sekundy, "ćwiartka" w 8,91 sekundy. Tak, to w samochodzie, który wyjeżdża z salonu. Jeszcze trudniej w to uwierzyć, gdy weźmie się pod uwagę, że Dodge należy do koncernu Stellantis.

Oczywiście Dodge nieco przypudrował te liczby, ale i tak warto zagłębić się w możliwości Challengera SRT Demona 170. Czas 1,66 sekundy jest lepszy niż chociażby elektrycznego Rimaka Nevera i dotyczy 60 mil (96 km/h) oraz faktu, że auto toczy się, a nie startuje od zera. Nie zmienia to faktu, że przeciążenia na poziomie 2 G są jak najbardziej możliwe do osiągnięcia.

Dodge Challenger SRT Demon 170
Dodge Challenger SRT Demon 170 © Materiały prasowe | Dodge

Kluczem oczywiście jest silnik, który "dzieli" DNA z jednostką Hellephant, możliwą do zakupienia oddzielnie (spokojnie, wszystkie zostały wyprzedane). Do tego dorzucamy kompresor dmuchający ok. 1,4 bara i paliwo E85. Co ciekawe, klimatyzacja może obniżyć temperaturę wdmuchiwanego powietrza o ok. 7 stopni Celsjusza. W stosunku do "zwykłego" Demona zmieniono prawie wszystko. Dodge potwierdza, że tak naprawdę seryjne są wałki rozrządu.

Do tego: wzmocniona przekładnia ośmiobiegowa, 30 proc. mocniejszy wał, jak i półosie. Dodge opracował nawet – z firmą Mickey Thompson – unikatową mieszankę dla opon z nylonową ścianką. Te założone są na 18-calowe (17 z tyłu) obręcze, które zrobione są z kutego aluminium, ale można zdecydować się na koła wykonane z włókna węglowego. Tylko z przodu oznacza to redukcję o nieco ponad 9 kg.

Dodge Challenger SRT Demon 170
Dodge Challenger SRT Demon 170 © Materiały prasowe | Dodge

W stosunku do Hellcata Redeye Widebody, 170 zrzucił 71 kg. To dzięki usunięciu wygłuszenia bagażnika czy kabiny, jak i zrezygnowaniu z tylnej kanapy. System audio jest minimalistyczny (tę rolę pełni silnik), zamontowano też mniejsze hamulce czy puste w środku stabilizatory. Te są nieco bardziej elastyczne. Zmieniono też ustawienia zawieszenia – auto stoi nieco wyżej, a amortyzatory pozwalają mu przysiąść przy starcie.

Powstanie tylko 3300 egzemplarzy tego modelu, a ceny zaczynają się od 96 666 dolarów (421 590 zł).

  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
  • Dodge Challenger SRT Demon 170
[1/11] Dodge Challenger SRT Demon 170 Źródło zdjęć: Materiały prasowe | Dodge

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów