Dodge Challenger SRT8 UltraViolet - projekt komika [SEMA 2012]

Dodge zgłosił się do komika Jeffa Dunhama, aby ten przeprojektował Challengera według własnego uznania. "Project UltraViolet" dobiegł końca, a efekt końcowy ujrzał światło dzienne na targach SEMA 2012 w Las Vegas.

Dodge Challenger SRT8 UltraVioletDodge Challenger SRT8 UltraViolet
Piotr Ślusarczyk

Dodge zgłosił się do komika Jeffa Dunhama, aby ten przeprojektował Challengera według własnego uznania. "Project UltraViolet" dobiegł końca, a efekt końcowy ujrzał światło dzienne na targach SEMA 2012 w Las Vegas.

Przy tworzeniu wyjątkowego Challengera SRT8 współpracował Dodge, Mopar oraz Palmer’s Customs pod kierownictwem Jeffa Dunhama. "Project UltraViolet" obejmował modyfikacje stylistyczne, z charakterystycznym malowaniem na czele. Oprócz niego uwagę zwracają też 22-calowe aluminiowe felgi oraz końcówki układu wydechowego znajdujące się tuż przed tylnym kołem.

Nie obyło się również bez ingerencji w mechanikę. Źródłem napędu samochodu jest silnik od Mopar o pojemności 426 cali sześciennych (6,98 l). Jednostka rozwija pokaźną moc 522 KM. Challenger UltraViolet otrzymał również obniżone zawieszenie.

Dodge Challenger SRT8 UltraViolet
Dodge Challenger SRT8 UltraViolet

Wnętrze wyjątkowej konstrukcji utrzymano w podobnej kolorystyce co karoserię. Dominującym materiałem wykończeniowym jest skóra. W aucie zamontowano też drążek zmiany biegów marki Hurst.

Jeff Dunham, który niedawno stał się posiadaczem Plymoutha Barracudy z 1970 roku, krótko wypowiedział się na temat swojego projektu:

Nie mogłem doczekać się targów SEMA w tym roku. Wspaniale spędziliśmy czas tworząc tego jedynego w swoim rodzaju Challengera.
  • Dodge Challenger SRT8 UltraViolet
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Dodge Challenger SRT8 UltraViolet
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/18] Dodge Challenger SRT8 UltraViolet Źródło zdjęć: |

Źródło: CarScoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km