Dodge Challenger SRT Hellcat – zwierzę piekielne [aktualizacja]

Dodge zaprezentował model Challenger z rocznika modelowego 2015 w wersjach SRT i SRT Hellcat.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Nowe odmiany bazują na zmodernizowanym Challengerze, który został pokazany w kwietniu. W obu jest montowana aluminiowa maska z wlotem powietrza.

SRT Hellcat ("hellcat" można tłumaczyć jako 'kot rodem z piekła' lub 'jędza/wiedźma') ma inny zderzak i grill niż SRT, a także dodatkowe otwory wentylacyjne w masce. Różnice widać także w kształcie spojlera w zderzaku przednim.

Obraz

Dodge Challenger SRT został wyposażony w 20-calowe felgi. Hellcat ma obręcze w tym samym rozmiarze, ale są one lżejsze i mają czarne matowe wykończenie. Założono na nie opony 275/40 Pirelli P Zero Nero.

Jak podaje Dodge, Challenger SRT Hellcat to samochód z największymi seryjnie montowanymi przednimi tarczami hamulcowymi w historii Chrysler Group. Mają one średnicę 390 mm. Zaciski Brembo są 6-tłoczkowe.

Wnętrze obu wersji jest wykończone Alcantarą i skórą nappa. Detale są wykonane z aluminium. Kierownica jest w dolnej części spłaszczona. W wyposażeniu znajduje się system Uconnect z wyświetlaczem o przekątnej 8,4 cala.

Dodge Challenger SRT ma pod maską silnik 6,4 HEMI V8 generujący 492 KM i 643 Nm. Hellcat z kolei został wyposażony w jednostkę HEMI V8 o pojemności 6,2 l ze sprężarką mechaniczną. Motor ten wytwarza "ponad 600 KM". Oba silniki mogą współpracować z 6-biegową skrzynią manualną lub 8-stopniową automatyczną.

Kierowca będzie miał do wyboru kilka trybów pracy podzespołów, zmieniających ustawienia związane z mocą, pracą zawieszenia i skrzyni. Dostępne są ustawienia Street (do jazdy codziennej), Sport i Track (torowe). Można też skonfigurować własny tryb.

2015 Dodge Challenger SRT
2015 Dodge Challenger SRT

Dodatkowo istnieje możliwość włączenia Valet Mode, który ogranicza moc jednostki, przełącza auto w tryb Street, wyłącza system kontroli startu, daje możliwość zmiany przełożeń łopatkami w przypadku automatu i uruchamia restrykcyjne ustawienie ESC. Można z niego korzystać, gdy np. przekazuje się kluczyki osobie odpowiedzialnej za zaparkowanie samochodu.

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - Exterior Design

2015 Dodge Challenger SRT 392 - Overview

[aktualizacja 27 maja]

Podczas Midwest Automotive Media Association Rally w Wisconsin, imprezie dla dziennikarzy motoryzacyjnych i innych osób związanych z branżą samochodową, Dodge zaprezentował model Challenger SRT Hellcat. Na nagraniach zamieszczonych poniżej zarejestrowano warkot mocarnego muscle cara.

2015 Dodge Challenger SRT 6.2 Hellcat revving

2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - Exhaust Note

2015 Dodge Challenger SRT/2015 Dodge Challenger SRT Hellcat - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/64] Źródło zdjęć: |

[aktualizacja 2 lipca]

Dodge poinformował, że Challenger SRT Hellcat dysponuje mocą 707 KM (nie znamy wartości w kW). Muscle car wchodzi więc na terytorium np. Lamborghini Aventadora. Maksymalny moment obrotowy silnika 6,2 V8 to 881 Nm.

Moc maksymalna będzie dostępna wtedy, gdy kierowca będzie korzystał z kluczyka z czerwoną obudową. W zestawie jest też kluczyk czarny, z którym moc jest ograniczona do 500 KM.

SRT Hellcat Performance

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej