WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Dodatkowe konie w Astrze – Superchips Astra GTC 1.4 Turbo (2012)

Produkowany obecnie Opel Astra to jedna z najlepszych konstrukcji niemieckiego producenta. W wersji GTC Astra prezentuje się bardzo dobrze, a dzięki 120-konnemu silnikowi jeździ też całkiem szybko. Firmie Superchips udało się jednak znaleźć dodatkowe 20 KM w tym aucie.

Seryjny Vauxhall Astra GTCSeryjny Vauxhall Astra GTC
Olgierd Lachowski

Sprzedawany na Wyspach Brytyjskich jako Vauxhall, Opel Astra dostępny jest z kilkoma jednostkami napędowymi. Wśród nich jest 1,4-litrowy turbodoładowany 4-cylindrowy silnik o mocy 120 KM przy 4200-6000 obr./min i momencie obrotowym 200 Nm dostępnym przy 1850-4200 obr./min.

Dzięki modułowi sterującemu opracowanemu przez firmę Superchips jednostka silnikowa Vauxhalla może pochwalić mocą wyższą o 22 KM. Szczyt mocy dostępny jest przy 5400 obr./min, ale dodatkowe konie mechaniczne pojawiają się już przy 1700 obr./min i nie znikają aż do limitera obrotów (czyli do 6250 obr./min). Podobnie jest z momentem obrotowym, którego zauważalny wzrost kierowca odczuwa między 2500 a 5000 obr./min. Maksymalne 236 Nm dostępne jest przy 2550 obr./min.

Tuner zapewnia, że zarówno wytrzymałość silnika, jak i jego zużycie paliwa pozostają na poziomie seryjnej jednostki napędowej. Czy Astra GTC po modyfikacjach Superchips jeździ szybciej, tego nie wiadomo, bo Brytyjczycy nie przeprowadzili pomiarów.

Seryjny Vauxhall Astra GTC
Seryjny Vauxhall Astra GTC

Przypomnę, że fabryczny samochód do 100 km/h przyspiesza w 10,90 s oraz osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 192 km/h. Astra GTC oferowana jest z dość szeroką gamą silników benzynowych, wśród których znajdują się 100-konna jednostka ecoFLEX i dwulitrowiec z turbodoładowaniem o mocy 280 KM (Astra GTC OPC/Astra GTC VXR).

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1364 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 144 KM przy 5400 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 105,57 KM/l (seryjny – 87,98 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 236 KM przy 2550 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 7,0 x 17”
  • Koła tylne: 7,0 x 17”
  • Opony przednie: 235/55 R 17
  • Opony tylne: 235/55 R 17

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1420 kg
  • Stosunek masy do mocy: 9,86 kg/KM (seryjny – 11,83 kg/KM)
  • Długość: 4466 mm
  • Szerokość: 1840 mm
  • Wysokość: 1489 mm
  • Rozstaw osi: 2695 mm
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia