Dodatkowe 80 KM dla Audi R8 – MTM R8 V10 R-tronic Stufe 2 (2012)

Między seryjnym 525-konnym Audi R8 V10 a 777-konnym MTM R8 V10 Biturbo jest dość duża różnica w osiągach i cenie, więc tuner z Wettstetten przygotował wersję pośrednią – ponad 600-konne coupé.

Obraz
Olgierd Lachowski

Ostatnio Audi mocno odświeżyło swój flagowy sportowy model, ale firmy zajmujące się modyfikacjami na razie będą z pewnością pracować jeszcze przez jakiś czas na starszych wersjach R-ósemki. Gdyby jednak ktoś chciał przerabiać nowiutkie auto, MTM ma też już co nieco do zaoferowania. Wróćmy do dzisiejszego bohatera.

Obraz

Jest nim czerwone Audi R8 z 10-cylindrowym widlastym silnikiem o objętości skokowej 5,2 l. Wolnossący motor w fabrycznej konfiguracji rozwija moc 525 KM przy 8000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 530 Nm przy 6500 obr./min. Obecnie jednostka napędowa generuje 606 KM mocy i 560 Nm momentu obrotowego. Obroty maksymalnych wartości momentu i mocy pozostały bez zmian.

Obraz

Dodatkową moc tuner uzyskał, przeprogramowując komputer sterujący pracą silnika. MTM zapewnia, że podniesienie osiągów widlastej dziesiątki nie ma negatywnego wpływu na jej wytrzymałość.W ramach jednego zabiegu tuningowego mechanicy zmienili sterownik skrzyni biegów, dzięki czemu teraz biegi wrzucane są nieco szybciej. To ulepszenie dotyczy rzecz jasna tylko samochodów z automatyczną skrzynią przekładniową R-tronic. Cała ta operacja kosztuje prawie 6000 euro (bez kosztów robocizny); w wersji pojazdu z manualną skrzynką jest o połowę tańsza.

O odpowiedni nastrój kierowcy dba jeszcze bardziej sportowy układ wydechowy z tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Kosztujący 9750 euro „wydech” ma zawór regulacyjny, żeby nie zamęczyć swoim dźwiękiem użytkowników wozu.

Obraz

Co prawda w tym bolidzie nie ma regulowanego zawieszenia, ale na życzenie klienta i po wyłożeniu prawie 10 000 euro na stół MTM może wymienić standardowe elementy podwozia na komplet Variant 3 firmy KW z systemem unoszenia przedniej części wozu. W czerwonym Audi są za to 380-milimetrowe tarcze hamulcowe Brembo z 8-tłoczkowymi zaciskami na przednich kołach. Tuner wycenia je na 2725 euro (plus 334 euro za robociznę).

Wóz został zmieniony również wizualnie. Z przodu dołożono kompozytową listwę, a na pokrywie silnika sporych rozmiarów skrzydło. Do tego wstawiono koła z 20-calowymi felgami Nardò o szerokości 9,0” z przodu i 11,0” z tyłu.

Obraz

Tak przygotowane R8 V10 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,50 s (krócej o 0,40 s od modelu fabrycznego) i osiąga o 6 km/h większą prędkość od auta seryjnego, czyli 322 km/h.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 606 KM przy 8000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 116,45 KM/l (seryjny – 100,89 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm przy 6500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, automatyczna R-tronic
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane Brembo, średnica 380 mm, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20” Nardò
  • Koła tylne: 11,0 x 20” Nardò

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1690 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,79 kg/KM (seryjny – 3,22 kg/KM)
  • Długość: 4435 mm
  • Szerokość: 1930 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 s
  • Prędkość maksymalna: 322 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: MTM

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.