Tajemnica Škody. Dlatego w Wielkiej Brytanii używają innej nazwy
Sportowe modele Škody w Polsce i w innych państwach kontynentalnej Europy są oznaczane przydomkiem "RS". W Wielkiej Brytanii jest to jednak "vRS". Wielu fanów motoryzacji zastanawia się, skąd ta różnica. Wyjaśniamy.
Sportowa linia Škody jest reprezentowana przez auta, które świetnie łączą praktyczność i użyteczność na co dzień z podwyższoną dawką emocji wynikających z ponadprzeciętnych osiągów. U nas występują one pod nazwą RS, ale na wyspach to vRS. Dlaczego?
Powód jest prosty i wynika z zaszłości historycznych. Na kontynencie Škoda wykorzystywała akronim "RS" już w latach 70. XX wieku, począwszy od rajdowych prototypów 180 RS i 200 RS, które zapoczątkowały całą linię.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Ford Focus RS (a nawet dwa!) - test AutoCentrum.pl
Pierwszym RS-em, który trafił do Wielkiej Brytanii była natomiast Škoda Octavia z 2001 roku. Historia głosi, że nie spodobało się to brytyjskiemu oddziałowi Forda, który miał na koncie takie modele jak Escort RS2000, Escort RS Cosworth, Fiesta RS Turbo, RS200 mocno zakorzenione w brytyjskiej kulturze motoryzacyjnej.
Czesi postanowili więc dodać do nazwy przedrostek "v" od "victory" (ang. zwycięstwo) i zapomnieć o sprawie. Najśmieszniejsze jest to, że aspirująca wówczas Škoda po 25 latach wciąż ma w ofercie linię vRS. Tymczasem po sportowych Fordach pozostały tylko wspomnienia.