Diesel power – MTM A6 Avant 3.0 TDI quattro Stufe 1 (2012)

MTM wraca do ulepszeń swojej podstawowej marki. Po szaleństwie związanym z superszybkim McLarenem MP4-12C tuner z Wettstetten ponownie zajął się Audi. Tym razem padło na model A6 z 3-litrowym turbodieslem.

Obraz
Olgierd Lachowski

Nowe Audi A6 dostępne jest z szeroką paletą jednostek napędowych, wśród których są oczywiście motory z zapłonem samoczynnym. Najmocniejszym z tych silników jest 6-cylindrowa jednostka napędowa o objętości skokowej 3,0 l. W tej najmocniejszej konfiguracji agregat został zaopatrzony w dwie niewielkie turbosprężarki zestawione w układzie równoległym.

Obraz

313 KM mocy osiągane przy 3900-4500 obr./min wystarcza, żeby ważące 1715 kg auto od 0 do 100 km/h przyspieszało w 5,30 s i osiągało elektronicznie ograniczoną prędkość 250 km/h. Audi postawiło na napęd na cztery koła, ale to zrozumiałe, gdy maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm (dostępny przy 1450-2800 obr./min). Dzięki quattro A-szóstka prowadzi się znacznie lepiej niż miałoby to miejsce w przypadku napędzania tylko przednich kół. Producent z Ingolstadt zamontował 8-biegową automatyczną skrzynię.

Obraz

MTM co prawda nie zmienia nic w napędzie ani w skrzyni przekładniowej, ale ingeruje w jednostkę napędową poprzez modyfikacje jej oprogramowania. Skutkuje to wzrostem do 381 KM mocy maksymalnej i do aż 780 Nm momentu obrotowego. Pierwszy z parametrów swój szczyt osiąga przy 4000-4600 obr./min, natomiast maksimum drugiego rozpina się od 2000 do 3000 obr./min.

Obecnie samochód do 100 km/h rozpędza się w równe 5 sekund, zaś prędkość maksymalna Audi, po zdjęciu ogranicznika, wzrosła do 263 km/h. Żeby cieszyć się takimi osiągami, za tuning silnika trzeba zapłacić 1991 euro.

Obraz

Kolejne pieniądze można wydać na poprawienie przedniej części układu hamulcowego. Za 5262 euro tuner montuje 380-milimetrowe tarcze hamulcowe z 8-tłoczkowymi zaciskami, natomiast za 6734 euro 405-milimetrowe dyski z 6-tłoczkowymi zaciskami. Oba komplety przygotowała firma Brembo. Ważne jest, żeby pamiętać o tym, że przy montażu tego drugiego zestawu trzeba wymienić felgi na co najmniej 20-calowe.

Obraz

A skoro już mowa o felgach, to tych MTM ma pod dostatkiem, tyle że w jednym wzorze Bimoto. Mają one rozmiar od 8,0 x 18” do 9,0 x 20”. Za ich komplet wraz z tulejami dystansowymi trzeba wyłożyć od 1790 do 5228 euro, ale o opony należy zatroszczyć się samemu.

Wreszcie, płacąc 1737 euro właściciel samochodu nabędzie program obniżający gazowe zawieszenie modelu A6 o 30 mm z przodu i 20 mm z tyłu.

Obraz

Razem należy zapłacić od 10 780 do 15 690 euro, a do tego dołożyć sobie cenę opon do nowych kół. Ceny obejmują również koszt montażu.

Dowiedz się więcej o Audi A6:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V6, 90supo/sup, ZS
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 2967 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 381 KM przy 4000-4600 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 128,41 KM/l (seryjny – 105,49 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm przy 2000-3000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm Brembo, 8-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 9,0 x 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1715 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,50 kg/KM (seryjny – 5,48 kg/KM)
  • Długość: 4926 mm
  • Szerokość: 1874 mm
  • Wysokość: 1441 mm (- 20 mm)
  • Rozstaw osi: 2912 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,00 s
  • Prędkość maksymalna: 263 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: MTM

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam