WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Detronizacja Bugatti Veyron SuperSport? Koenigsegg Agera rzuca rękawice!

SSC Ultimate Aero TT dzierżył tytuł najszybszego auta świata z rezultatem 411,76 km/h przez trzy lata. Bugatti Veyron SuperSport pobił swojego poprzednika osiągając 431,07 km/h. Koenigsegg  zapowiada, że panowanie Bugatti nie potrwa długo. Wszystko za sprawą modelu Agera, który został stworzony do nadludzkich prędkości!

Obraz
Piotr Mazanek

SSC Ultimate Aero TT dzierżył tytuł najszybszego auta świata z rezultatem 411,76 km/h przez trzy lata. Bugatti Veyron SuperSport pobił swojego poprzednika osiągając 431,07 km/h. Koenigsegg  zapowiada, że panowanie Bugatti nie potrwa długo. Wszystko za sprawą modelu Agera, który został stworzony do nadludzkich prędkości!

Czcze obiecanki? Raczej nie, szczególnie gdy weźmiemy pod uwagę fakt, że Koenigsegg miał już swoje najszybsze auto świata. Taki epizod zanotowano w roku 2005, kiedy to model CCR osiągnął 387,8 km/h. Wtedy był to fenomen, ponieważ przez 11 lat największą odnotowaną prędkością było 386,7 km/h, które wykręcił McLaren F1. Do 2005 niewielu wierzyło, że rekord uda się szybko pobić.

Co ciekawe Koenigsegg CCR cieszył się rekordem przez krótką chwilę, bo wkrótce Veyron wykręcił aż 20 km/h więcej! Podłoże walki między dwoma koncernami znamy. Cytując polski hymn „co nam obca przemoc wzięła, szablą odbierzemy”! Przedstawiciele Koenigsegg zapowiadają ostrą walkę o rekord prędkości jeszcze w tym roku!

Wydaje się, że na tę chwilę jest to jednak niemożliwe. Trzech ostatnich rekordzistów miało pod maską odpowiednio 1200, 1180 i 1001 koni mechanicznych przy momencie obrotowym 1500, 1483 i 1250 niutonometrów. Agera w tej stawce jest zwyczajnym autsajderem ze swoją V8 wyciągającą 980 koni mechanicznych i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Ale kto wie? Może Koenigsegg szykuje jakieś ekstra doładowanie lub inny zabieg, który poprawi moc silnika i pozwoli na przekroczenie magicznej bariery 432 km/h? Oby!

Źródło: autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia