Części z pralek montują w autach. Desperacja sięga zenitu

Serwis motoryzacyjny autoevolution.com podał ciekawą informację wynikającą z rozmowy z dyrektorem firmy produkującej elektronikę. Według niego producenci aut kupują inne urządzenia, m.in. pralki, by pozyskać procesory do samochodów.

Producenci samochodów szukają nietypowych sposobów na rozwiązanie problemu z półprzewodnikamiProducenci samochodów szukają nietypowych sposobów na rozwiązanie problemu z półprzewodnikami
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe / Skoda
Marcin Łobodziński

Początkowo traktowano to jak krążącą legendę, ale według autoevolution.com tak jest w rzeczywistości. Takie informacje serwis pozyskał w rozmowie z CEO firmy ASML Peterem Wenninkiem. ASML to kluczowy producent elektroniki na świecie, więc ma bardzo duży obraz rynku. Według dyrektora firmy te legendy to prawda.

Najbardziej potrzebujący producenci samochodów pozyskują elektronikę na wszelkie możliwe sposoby, by wywiązać się z umów. Posuwają się do tak ekstremalnych zachowań, że kupują inne sprzęty, np. AGD, by je rozkładać na czynniki pierwsze i z nich pozyskiwać części, potem dostosowując je do własnych potrzeb.

Niektórzy nie mieli wyboru, bo zawieszenie produkcji lub dostarczanie samochodów bez kluczowych funkcji było niemożliwe. Inni wybrali tę drugą drogę, więc dostarczają samochody klientom w niepełnej specyfikacji. W niektórych salonach łatwiej kupić najprostszą wersję wyposażenia niż bogatszą. Co kilka lat temu było nie do pomyślenia - te najprostsze z reguły widniały tylko w cennikach, ale ich się nie produkowało.

Podobno kryzys w dostawach elektroniki samochodowej ma się zmniejszyć do końca roku, ale nie z powodu zwiększenia dostaw podzespołów, lecz zmniejszenia popytu na samochody.

Marcin Łobodziński, dziennikarz Autokult.pl

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej