Debiutuje purystyczne Porsche 911 Carrera T. Ma tylny napęd i skrzynię manualną

Purystyczne Porsche 911 Carrera T, dostępne wyłącznie ze skrzynią manualną i napędem na tył, debiutuje w najnowszym wydaniu. Będzie oferowane jako Coupe i Cabriolet.

Porsche 911 Carrera TPorsche 911 Carrera T
Źródło zdjęć: © Autokult | Porsche
Marcin Łobodziński

Porsche 911 Carrera T to model skoncentrowany na właściwościach jezdnych i dynamice, na podstawowym DNA marki i samego modelu. Dlatego jest lżejsze o 42 kg od zwykłej Carrery, oferowane tylko z sześciobiegowym manualem, wyposażone w tylną oś skrętną, zindywidualizowane pod klienta, który je zamawia.

Nie chodzi o osiągi

Masa pojazdu to 1478 kg, a 3-litrowy motor rozwija moc 394 KM i całość jest przenoszona wyłącznie na tylną oś. To nie jest dużo, kiedy przyjrzeć się obecnej i poprzedniej gamie 911, ale w modelu T jak Touring chodzi o czerpanie przyjemności z jazdy, a nie absolutnie najlepsze osiągi.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Opony całoroczne vs. sezonowe - argumenty za i przeciw

Historycznie model ten pojawił się po raz pierwszy w 1968 roku, ale dopiero w 2017 na stałe go wskrzeszono. Jest nawet gorzej wyciszony, by kierowca mógł się napawać dźwiękiem 6-cylindrowego boksera. Dodatkowe doznania może dostarczyć funkcja międzygazu przy redukcji, zwłaszcza, że standardowe wyposażenie obejmuje sportowy układ wydechowy.  

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © Materiały prasowe | Porsche

Osiągi nie powalają na kolana, ale i tak 4,5 s do 100 km/h to dobre przyspieszenie. Prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. Delikatnie gorszą dynamikę ma kabriolet.

Podwozie dla Carrery T

Carrera T ma indywidualną konfigurację i zestrojenie układy jezdnego, dostosowaną nie tylko do innej masy, ale także charakteru auta. Zawieszenie obniżono o 10 mm i usztywniono. Układ kierowniczy ma bardziej bezpośrednie przełożenie. Dzięki tylnej osi skrętnej, która stanowi wyposażenie standardowe, Carrera T cechuje się większą zwinnością na zakrętach.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © Materiały prasowe | Porsche

911 Carrera T otrzymała 20- i 21-calowe obręcze Carrera S z lekkiego stopu. Przednie opony mają rozmiar 245/35 ZR20, a tylne 305/30 ZR21. Standardem jest pakiet Sport Chrono z aplikacją Porsche Track Precision.

Po czym poznasz Cerrerę T na ulicy?

Od innych, w tym zwykłych wariantów nowe 911 Carrera T różni się naklejkami ze schematem przekładni na bocznych tylnych szybach, oznaczeniami z tyłu w kontrastowym kolorze i wstawkami w grillu tylnej pokrywy. Wizytówką nowego Porsche 911 Carrera T jest aerodynamicznie zoptymalizowana krawędź spojlera z 911 Carrery GTS.

Wnętrze utrzymano w czarnej tonacji z kontrastującymi przeszyciami. Dźwignia zmiany biegów jest skrócona, a na jej końcu zamocowano gałkę z drewna orzechowego o otwartych porach. Przed dźwignią znajduje się emblemat z logo "MT", a na desce rozdzielczej po stronie pasażera umieszczono schemat przełożeń.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T © Materiały prasowe | Porsche

Specjalnie dla tego modelu przygotowano sportowe fotele z czterokierunkową regulacją pokryte materiałem Sport-Tex i wyhaftowanym na zagłówkach logo 911. Opcją są fotele adaptacyjne z 18-kierunkową regulacją lub lekkie fotele kubełkowe.

Zamówienia otwarte

Nowe Porsche 911 Carrera T można już konfigurować oraz zamawiać w polskich salonach Porsche. Ceny wersji coupé zaczynają się od 708 tys. zł. 911 Carrera T Cabriolet kosztuje od 776 tys. zł.

Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
Porsche 911 Carrera T
+26

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach