Debiut nowego 301 i zmiana polityki nazw modeli – ofensywa Peugeota

Peugeot niespodziewanie zaprezentował dziś nowy model. Peugeot 301, bo tak nazywać się będzie nowy kompaktowy sedan, jest nowym rozdziałem w polityce Peugeota pod względem stylistyki i konkurencji cenowej.

Peugeot 301Peugeot 301
Marek Adamowicz

Peugeot niespodziewanie zaprezentował dziś nowy model. Peugeot 301, bo tak nazywać się będzie nowy kompaktowy sedan, jest nowym rozdziałem w polityce Peugeota pod względem stylistyki i konkurencji cenowej.

Auto ma być fundamentem potężnej ekspansji francuskiego producenta. Produkowane w Hiszpanii, ma rywalizować z takimi samochodami, jak Skoda Rapid czy nowy Seat Toledo. Swoim zasięgiem obejmie Europę Rosję, Turcję, kraje Bliskiego Wschodu, Zatokę Perską i Afrykę. Sprzedaż ma odbywać się nawet w Ameryce Łacińskiej. Według przedstawicieli Peugeota 301 zostanie skierowany do mniej zamożnych klientów.

301 jest eleganckim i uniwersalnym sedanem. Jego długość wynosi ponad 4 m, a rozstaw osi ponad 2,5 m. Takie wymiary zapowiadają dość przestronne wnętrze, zapewniające w miarę komfortową podróż czterem dorosłym osobom. Bagażnik ma 506 l pojemności, więc z pewnością zdoła pomieścić wszystkie bagaże wakacyjnego wyjazdu.

Dostosowanie do mniej zamożnych klientów nie oznacza słabego wyposażenia Peugeota 301. Na liście standardowego znajdą się takie pozycje, jak: ABS, ESP, cztery poduszki powietrzne, dodatkowo dokupimy m.in. automatyczną klimatyzację, radio CD/MP3/USB, zestaw głośnomówiący Bluetooth i czujniki parkowania.

Wybierając Peugeota 301, klient będzie miał do wyboru trzy jednostki napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną. Podstawowym silnikiem jest nowy 3-cylindrowy motor 1,2 VTI o mocy 75 KM. Komu mało mocy, może wybrać 4-cylindrową jednostkę 1,6 VTI generującą moc 115 KM. Równocześnie ze słabszym benzyniakiem w ofercie znajdzie się półautomatyczna skrzynia biegów (lub manualna), a z mocniejszym, w opcji, pełny automat. Diesel to znany wszystkim 1,6 HDI i mocy 92 KM.

Nowy Peugeot 301 ma zadebiutować podczas wrześniowego salonu samochodowego w Paryżu (29 września – 14 października), a w salonach auto pojawi się w listopadzie. Początkowo będzie sprzedawany w Turcji, a niedługo później pojawi się również w Polsce.

Równocześnie z prezentacją Peugeota 301 francuski koncern poinformował o zmianie polityki w nazewnictwie swoich modeli. Większość aut oferowano z 3-cyfrowym nazewnictwem: 208, 308, 508 itd. Kiedy Peugeot zdecydował się na zmianę dotychczas oferowanego auta, numer ewoluował o 1 cyfrę: 206, 207, 208. Teraz postanowiono o zaprzestaniu ewolucji i wprowadzeniu jednolitych nazw. Następca 208 będzie się nadal nazywał 208, a nie 209.

Odwiedź forum Autokult.pl i zgarnij zagrody:[url=http://forum.autokult.pl/ogolne-forum-motoryzacyjne/4627,wasze-najlepsze-zdjecia-samochodow]

Wasze najlepsze zdjęcia samochodów[/url]

  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
  • Peugeot 301
[1/6] Peugeot 301 Źródło zdjęć: |

Źródło: Peugeot

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki