Dealerzy marki Chevrolet rezygnują ze sprzedaży modelu Volt

Część dealerów Chevroleta zrezygnowała ze sprzedaży Volta, po tym jak koncern General Motors kazał im nabyć kolejny sprzęt serwisowy.

Obraz
Wojciech Kaczałek

Część dealerów Chevroleta zrezygnowała ze sprzedaży Volta, po tym jak koncern General Motors kazał im nabyć kolejny sprzęt serwisowy.

W ubiegłym miesiącu General Motors poinformował sprzedawców, że jeśli wciąż chcą się zajmować dystrybucją modelu Volt, to muszą dokupić dodatkowe narzędzia. Kosztują one 5100 dol. i służą do demontażu poszczególnych akumulatorów oraz rozładowywania ich z pozostałego prądu.

Dzięki temu dealerzy będą mogli wysyłać do producenta (który odpowiada za serwis baterii) tylko niezbędne komponenty, a nie jak dotychczas cały komplet akumulatorów.

Część właścicieli salonów oświadczyła, że dokupowanie sprzętu im się nie opłaca, i wraz z początkiem 2013 r. wycofała ze swojej oferty elektryczny samochód o przedłużonym zasięgu. Chevrolet nie ujawnił, ile konkretnie dealerów zrezygnowało z modelu Volt, ale rzeczniczka General Motors twierdzi, że odpowiadali oni za sprzedaż 1% wszystkich egzemplarzy.

Handlarze już w zeszłym roku musieli zaopatrzyć się w dodatkowy sprzęt, co kosztowało ich od 1800 do 2800 dol. Jak skarży się jeden z nich, inwestycje związane z Chevroletem Voltem ledwo się zwracają.

Allyn Barnard, właściciel salonu w Churchville w stanie Nowy Jorku, podaje, że w ciągu 2 lat sprzedał 5 sztuk samochodu. Już na samym początku musiał wyłożyć 5000 dol. na niezbędne wyposażenie serwisu, stacje ładujące i szkolenie pracowników.

Niektórzy dealerzy twierdzą, że działania General Motors mają ukryte dno. Koncern podobno chce zmniejszyć sieć dystrybucji i skupić sprzedaż modelu Chevrolet Volt w rękach większych dealerów działających w ważniejszych aglomeracjach. W zeszłym roku to właśnie oni byli odpowiedzialni za sprzedaż 70% egzemplarzy tego auta. Koncern stanowczo zaprzecza tym doniesieniom.

Część sprzedawców uważa, że wyłożenie dodatkowych pieniędzy może się jednak opłacać. John Holt, prowadzący salon pod Oklahom City, zdecydował się zapłacić 5100 dol., ponieważ liczy na dobrą sprzedaż Cadillaca ELR, który pojawi się na rynku latem. Samochód będzie wykorzystywał podzespoły Volta.

W ciągu 11 miesięcy 2012 r. Chevrolet znalazł 20 828 chętnych na Volta. To najlepszy wynik w USA, jeśli chodzi o auta z wtyczką, i prawie trzykrotnie wyższy od tego z 2011 r. Na drugim miejscu w Stanach na końcu listopada plasowała się Toyota Prius Plug-in z wynikiem 11 389 sztuk (trafiła na rynek w lutym 2012 r.), a na trzecim Nissan Leaf, którego sprzedaż wyniosła 8330 egzemplarzy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.