De Tomaso P900 to torowy potwór z silnikiem z Formuły 1. Stosunek mocy do masy robi wrażenie

De Tomaso Automobili rozkwita dzięki inwestorom z Hong Kongu. Potężne pieniądze widać w najnowszym projekcie P900, który jest niczym innym, jak torową wyścigówką dla najbardziej wymagających.

De Tomaso P900De Tomaso P900
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | De Tomaso
Aleksander Ruciński

P900 wygląda jak ewolucja drogowego P72, lecz dość mocno się od niego różni. Przede wszystkim brak tu homologacji drogowej, co pozwoliło projektantom mocno puścić wodze fantazji.

Tak powstał samochód o naprawdę niepowtarzalnych obłościach poprzecinanych licznymi wlotami powietrza, spojlerami i dokładkami zapewniającymi doskonały docisk na torze. Nie brakuje tu aktywnej aerodynamiki, a głównym materiałem jest oczywiście lekkie włókno węglowe.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Ruf, czyli najlepsze Porsche 911 na świecie. Odwiedzam fabrykę i jeżdżę Yellowbirdem!

Dzięki jego zastosowaniu P900 waży zaledwie 900 kg. Taka sama wartość, choć wyrażona w koniach mechanicznych, opisuje moc jednostki, która drzemie pod maską. Oznacza to stosunek mocy do masy na poziomie 1:1.

Sam silnik to wolnossące V12 zbudowane przez niemiecką firmę Capricorn mogącą pochwalić się dużym doświadczeniem w motorsporcie. De Tomaso twierdzi, że jest to najbardziej kompaktowe V12 w historii. Przy okazji wyjątkowo lekkie, gdyż waży tylko 220 kg.

Niestety auta z tą jednostką nie będą oferowane wcześniej niż w 2024 roku. Niecierpliwi mogą jednak zdecydować się na alternatywne V10 pochodzące z bolidów F1 Benettona z sezonu 1997. 750 KM to nieco mniejsza wartość, lecz przy tej masie wciąż więcej niż wystarczająca.

Dokładniejszą specyfikację P900 powinniśmy poznać w 2023 roku, kiedy to pierwsze sztuki zaczną trafiać do klientów. De Tomaso zamierza stworzyć tylko 18 egzemplarzy w cenie 3 mln dolarów każdy.

  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
  • De Tomaso P900
[1/13] De Tomaso P900 Źródło zdjęć: De Tomaso |

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach