Daimler traci majątek na każdym sprzedanym Maybachu

Pomimo że Maybach po reaktywacji stał się marką znaną na całym świecie i jako synonim snobizmu, luksusu rozpoznają ją nawet osoby nie interesujące się z motoryzacją, nie była to dobra inwestycja dla koncernu Daimlera. W 2013 roku firma zostanie zamknięta, a do tej pory niemiecki koncern dalej będzie tracił pieniądze.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Pomimo że Maybach po reaktywacji stał się marką znaną na całym świecie i jako synonim snobizmu, luksusu rozpoznają ją nawet osoby nie interesujące się z motoryzacją, nie była to dobra inwestycja dla koncernu Daimlera. W 2013 roku firma zostanie zamknięta, a do tej pory niemiecki koncern dalej będzie tracił pieniądze.

We wskrzeszenie marki i opracowanie luksusowej limuzyny, która od 2002 roku produkowana jest w kilku już wersjach nadwoziowych, Daimler zainwestował 1,3 mld dol., czyli po obecnym kursie blisko 4,2 mld zł. Łącznie udało się sprzedać jedynie 3000 Maybachów, a nasi koledzy z redakcji Car obliczyli, że na każdym z nich firma straciła około 500 000 dol.

Straty wchodzą w grę także w przypadku sprzedaży najtańszego Maybacha 57, który w Stanach Zjednoczonych kosztuje 370 000 dol. Firma ma zostać zamknięta w 2013 roku pomimo planów rozpoczęcia współpracy z Astonem Martinem.

Z naszego punktu widzenia jakakolwiek współpraca, która sprawiłaby, że na rynku pojawią się nowe, jeszcze bardziej luksusowe auta, byłaby na pewno czymś pozytywnym. Wygląda jednak na to, że po przegranej batalii z Bentleyem i Rolls-Royce'em Daimler się poddaje. A może wystarczyłoby stosować dokładnie taką samą taktykę jak rywale? Więcej modeli i więcej zapożyczeń technicznych, a mniej stylistycznych.

Macie jakiś pomysł na ratowanie Maybacha? Zapraszamy na forum!

Źródło: CarAutoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik