Dacia z pazurem - ekstremalny Logan o mocy 400 KM 

Dacia pod skrzydłami koncernu Renault-Nissan rozwija się bardzo dobrze. Nowe modele tego producenta są bardzo ciekawą propozycją za rozsądną cenę. Jednak Dacia ostatnio mocno promuje swoje modele także na różnych arenach wyścigowych. Najświeższym tego przykładem jest nowy Logan przygotowany do serii wyścigów samochodów turystycznych STCC.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Dacia pod skrzydłami koncernu Renault-Nissan rozwija się bardzo dobrze. Nowe modele tego producenta są bardzo ciekawą propozycją za rozsądną cenę. Jednak Dacia ostatnio mocno promuje swoje modele także na różnych arenach wyścigowych. Najświeższym tego przykładem jest nowy Logan przygotowany do serii wyścigów samochodów turystycznych STCC.

Przypomnijmy, że Dacia od paru lat czynnie bierz udział w wyścigach na lodzie Andros Trophy, a w 2011 850-konna Dacia Duster zajęła trzecie miejsce w słynnym podjeździe na szczyt Pikes Peak. Ostatnio informowaliśmy też, że specjalnie przygotowane Dustery wzięły udział w Rajdzie Dakar 2013.

Do grona wyczynowych pojazdów marki Dacia dołącza nowy Logan, który będzie brał udział w wyścigach samochodów turystycznych STCC. Samochód został stworzony na potrzeby zespołu Dacia Dealer Team, a za jego kierownicą zasiądzie Mattias Andersson.

Obraz

Pojazd poza podobnym nadwoziem ma niewiele wspólnego z seryjną wersją nowego Logana. Wyczynowa Dacia została wyposażona w agresywny body kit oraz sporych rozmiarów spoiler tylny - wszystkie te elementy mają poprawić właściwości aerodynamiczne samochodu.

Źródłem napędu jest 3,5-litrowy, benzynowy, centralnie umiejscowiony silnik w układzie V6, który w Loganie STCC generuje około 400 KM. Taka moc w lekkim pojeździe (około 1000 kg) pozwala osiągnąć pierwsze 100 km/h w 3 sekundy, a prędkość maksymalną oszacowano na 270 km/h.

Samochód zadebiutuje już niebawem podczas oficjalnych testów STCC, które zaplanowano na 16-18 kwietnia 2013.

[aktualizacja 13 kwietnia]

W Internecie pojawił się krótki materiał wideo z Dacią Logan STCC w roli głównej, na którym możemy usłyszeć jak brzmi ten 400-konny potwór.

Dacia STCC

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił