W Europie się nie wstydzą. Wygrała budżetowa marka
Dacia Sandero zakończyła lipiec z tytułem najlepiej sprzedającego się samochodu w Europie, przerywając trzymiesięczną dominację Renault Clio. Jak wyglądały kolejne pozycje?
Dacia Sandero zdominowała europejski rynek motoryzacyjny w lipcu, kończąc trzymiesięczną serię zwycięstw Renault Clio. Oba modele, należące do grupy Renault, rywalizowały o tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu w Europie od początku roku.
Sandero sprzedało się w liczbie 21 040 sztuk, co pozwoliło mu zająć pierwsze miejsce. Tymczasem Clio spadło na dziewiątą pozycję z wynikiem 14 341 sprzedanych egzemplarzy, co oznacza spadek o 4,5 proc.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
VW Golf GTE - na co komu wtyczka?
Volkswagen T-Roc zajął drugie miejsce w lipcu, notując wzrost sprzedaży o 8,2 proc. do 20 737 sztuk. Toyota Yaris Cross uplasowała się natomiast na trzeciej pozycji, a kolejne miejsca zajęły Volkswagen Tiguan i Golf, które również odnotowały wzrosty sprzedaży.
Volkswagen, dzięki trzem modelom w pierwszej piątce, zwiększył swoją sprzedaż o 14 proc. w porównaniu z lipcem 2024 r., co przekłada się na wzrost o 15 302 jednostki.
Najpopularniejsze nowe auta w Europie - lipiec 2025 wg Dataforce
- Dacia Sandero - 21 040 rejestracji,
- VW T-Roc - 20 737
- Toyota Yaris Cross - 16 983
- VW Tiguan - 16 209
- VW Golf - 15 615
- Skoda Octavia - 15 361
- Kia Sportage - 14 909
- Dacia Duster - 14 847
- Renault Clio - 14 341
- Opel Corsa - 14 035
Wielkim przegranym lipca okazała się Tesla, która jako marka odnotowała spadek sprzedaży o 37 proc., co było spowodowane głównie 40-procentowym spadkiem sprzedaży Modelu Y. W rezultacie, Model Y spadł na 60. miejsce w ogólnym rankingu, mimo że jeszcze w czerwcu był na drugim miejscu.
W zestawieniu nie zabrakło też kilku niespodzianek. Przykładem jest Škoda Kodiaq, która zwiększyła sprzedaż o 30 proc., co pozwoliło jej awansować do pierwszej dwudziestki. Audi A3 i Ford Puma również odnotowały znaczące wzrosty, zajmując odpowiednio 17. i 14. miejsce.
Wśród największych przegranych znalazł się VW Polo, którego sprzedaż spadła o 46 proc. Inne modele, takie jak Seat Ibiza i Renault Captur, również odnotowały spadki.