Dacia Jogger zmieści 7 osób lub sporo bagażu. Tak, będzie wersja na gaz

Po serii zapowiedzi Dacia w końcu oficjalnie pochwaliła się następcą Lodgy. Nie bezpośrednim, gdyż Jogger jest zupełnie inną konstrukcją, ale — tak jak Logdy — zmieści na pokładzie 7 osób, a przy tym nie wygląda jak połączenie dostawczaka z osobówką.

Dacia Jogger (2021)Dacia Jogger (2021)
Źródło zdjęć: © Fot. Maciej Gomułka
Aleksander Ruciński

Projektując Joggera, Dacia całkowicie odcięła się od użytkowych konotacji. W przeciwieństwie do poprzednika auto nie bazuje na płycie kombivana, lecz hatchbacka/sedana. Mowa oczywiście o Sandero i Loganie, które są typowymi osobówkami. Użyczyły Joggerowi większości rozwiązań technicznych, co widać już na pierwszy rzut oka — przednia część nadwozia, jak i wnętrze niewiele różnią się od Sandero Stepway.

Zmiany dostrzeżemy dopiero za słupkiem B — to m.in. wyżej poprowadzona linia dachu, obszerniejszy otwór drzwiowy oraz oczywiście kanciasty tył skrywający trzeci rząd siedzeń lub sporą przestrzeń bagażową. Takie atrakcje udało się wygospodarować na długości zaledwie 4,55 metra — to mniej niż w przypadku większości kompaktowych kombi.

Klienci będą mieli do wyboru dwie konfiguracje - 5- i 7-osobową. W pierwszej bagażnik pomieści aż 708 litrów, co daje Joggerowi palmę pierwszeństwa w segmencie. Po złożeniu wszystkich foteli przestrzeń wzrośnie natomiast do 1819 litrów. Gdybyśmy jednak chcieli zabrać na pokład 7 pasażerów, bagażnik skurczy się do symbolicznych 160 litrów.

Dacia Jogger (2021)
Dacia Jogger (2021) © Fot. Maciej Gomułka

Auto, które widzicie na załączonych zdjęciach to topowa wersja Stepway wyróżniająca się nie tylko interesującą kolorystyką, ale i dodatkowymi osłonami nadwozia, nadającymi bardziej terenowego charakteru. Jogger będzie jednak dostępny również w mniej spektakularnych odmianach, z uboższym wyposażeniem.

W najwyższych wariantach można jednak liczyć na automatyczną klimatyzację, rozbudowane multimedia z nawigacją czy automatyczne światła i wycieraczki. Gama silników będzie natomiast ograniczona wyłącznie do benzyniaków, także z fabrycznym zasilaniem LPG. Do wyboru 110-konne 1.2 lub słabsza, 100-konna wersja z instalacją LPG.

Na razie Dacia wciąż nie przedstawiła dokładnej specyfikacji ani cen na polski rynek, a to od nich w dużej mierze zależy sukces Joggera. Szczegóły powinniśmy poznać w najbliższych miesiącach.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/20] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy