Dacia Duster z instalacją LPG dla wymagających. Bezpośredni wtrysk nie jest przeszkodą

Polski importer oferuje fabryczną instalację autogazu do modelu Dacia Duster z silnikiem 1.0 TCe o mocy 100 KM. Nie każdemu wystarczą takie parametry, dlatego ten sam dostawca opracował system LPG do mocniejszego wariantu 1.3 TCe o mocy 150 KM.

Taką dacię duster z fabryczną instalacją LPG już testowaliśmy. Jest to wariant ze sporymi ograniczeniami - tylko jedna wersja napędowa.Taką dacię duster z fabryczną instalacją LPG już testowaliśmy. Jest to wariant ze sporymi ograniczeniami - tylko jedna wersja napędowa.
Źródło zdjęć: © fot. Marcin Łobodziński
Marcin Łobodziński

Dostawcą autogazu do Dacii Duster 1.3 TCe jest firma Landi Renzo, która dostarcza także fabryczne instalacje do modeli Dacii i Renault. Tu zasadniczą różnicą jest rodzaj zasilania. O ile jednostka 1.0 ma wtrysk pośredni, to silnik 1.3 ma już wtrysk bezpośredni, dlatego importer takiego auta nie oferuje - mniejsza opłacalność, droższy serwis, większa awaryjność. Jednak klienci, którym zależy na taniej jeździe, a jednocześnie dobrych osiągach, nie pozostają z niczym.

Jednostka z bezpośrednim wtryskiem generuje 150 KM mocy, 250 Nm momentu obrotowego i zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w czasie ok. 10 s. Jest to jedyny silnik oferowany w konfiguracji z napędem 4WD (również odmiana 130-konna). A mimo to można do takiej wersji zamontować LPG, choć importer takiej konwersji nie oferuje.

Niefabryczna instalacja LPG od fabrycznego dostawcy

Jest to instalacja Landirenzo Omegas Direct 5.0 z tzw. dotryskiem benzyny, mającym chronić wtryskiwacze przed przyspieszonym zużyciem. Producent deklaruje spadek dynamiki na poziomie 3 proc.

W miejscu koła zapasowego montowany jest zbiornik toroidalny o pojemności 59 l (użyteczna ok. 47 l). Zawór tankowania umieszcza się pod fabryczną klapką wlewu benzyny i co ciekawe, jest to pełny wlew, a nie jak fabryczny, wymagający wkręcenia końcówki do tankowania.

Producent nie podaje ceny instalacji, a koszt jest ustalany indywidualnie w warsztacie. Jedynym problemem przy takim zakupie jest brak gwarancji producenta na auto.

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów