Dacia Duster Overlimit – terenowy SUV z polskiego podwórka

Dacia Duster to bardzo popularny, tani SUV, który niejednokrotnie wykazał się w testach niezwykłą jak na tę klasę dzielnością w terenie. Nic dziwnego, że tę cechę wykorzystują tunerzy, którzy starają się wycisnąć z Dustera jeszcze więcej. Jednym z nich jest polski Overlimit z Poznania.

Obraz
Marcin Łobodziński

Poznański Overlimit przygotował trzy pakiety tuningowe dla Dacii Duster, które sprawią, że ten nieduży SUV dojedzie tam, gdzie najlepsze seryjne terenówki. Najtańszą opcją jest pakiet FUN obejmujący zestaw modyfikacji zawieszenia, podnoszący je o 50 mm wraz z elementami przywracającymi fabryczną geometrię, co zostaje potwierdzone stosownym badaniem, a także opony terenowe o większej średnicy oraz homologację dopuszczającą auto do ruchu. Na zdjęciach auto prezentowane jest z ogumieniem BF Goodrich KM2 o rozmiarze 225/75 R16. Nie każdy potrzebuje tak agresywny bieżnik, więc można wybrać inny, dowolny model. Tuner proponuje rozmiar zamienny 205/80 R16. Cena pakietu FUN to 4999 zł brutto. Pakiet ten jest kierowany do osób potrzebujących lepszej trakcji w bardzo nierównym terenie i większego prześwitu, a także tych, które chciałyby zmienić wygląd samochodu.

Drugą, wyższa opcją jest pakiet ADVENTURE obejmujący to, co w pakiecie FUN oraz płytę stalową pod silnik, modyfikacje zderzaka z osłoną jego dolnej części i płytą pod montaż wyciągarki. W zderzak wkomponowano ładnie 2-tonową wyciągarkę firmy Comeup przydającą się w krytycznych sytuacjach. Cena takiego zestawu to 7 999 zł.

Obraz

Topową modyfikacją jest pakiet OVERLIMIT kosztujący 12 999 zł. Zawiera to co w ADVENTURE oraz zestaw wzmocnionych amortyzatorów o charakterystyce pozwalającej w pełni wykorzystać zawieszenie na bezdrożach, wyprowadzenie dolotu powietrza do silnika (tzw. snorkel), wyprowadzenie odpowietrzenia mostów i skrzyni biegów oraz blokadę tylnego mechanizmu różnicowego. Modyfikacje w ramach zestawu OVERLIMIT zwiększają dopuszczalną głębokość brodzenia do 600 mm oraz poprawiają kąt natarcia, który wynosi 40 stopni (fabrycznie 30 stopni), zejścia wynoszący 45 stopni (fabrycznie 36 stopni) oraz rampowy zmieniony na 28 stopni (fabrycznie 23 stopnie). Prześwit zwiększa się z 210 mm do 280 mm.

Obraz

Przedstawione modyfikacje przeprowadzone przez Overlimit są dopuszczone do ruchu i spełniają wszystkie wymogi bezpieczeństwa. Tuner wychodzi z założenia, że można przygotować samochód do offroadu bez wystających poza obrys karoserii elementów. Z tego powodu wybrano niewielką, ale schowaną całkowicie w zderzaku wyciągarkę, która nie ma żadnego wpływu na bezpieczeństwo pieszych. Firma pomaga również wliczyć w koszt leasingu wszystkie modyfikacje auta.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.