WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Dać kopa – Manhart M5 MH5 S Biturbo Stage 4 (2013)

Już dwa razy pisałem o BMW M5 przerobionym przez Manharta. Najpierw była to wersja 633-konna, a potem odmiana o mocy 646 KM. Teraz to ostatnie auto tuner podciągnął do 700 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Dwa dni temu przy okazji opisywania 700-konnego BMW M6 firmy Manhart wspomniałem o tym, że M-piątka o takiej samej mocy już przeszła pierwsze testy drogowe.

Przypomnę, że do BMW M5 Manhart oferuje też cztery poziomy modyfikacji silnika – tak samo jak do M-szóstki. Wszystko jest bardzo proste, bo oba samochody mają tę samą jednostkę napędową, która w fabrycznej konfiguracji osiąga moc 560 KM i moment obrotowy 680 Nm.

W M5 4,4-litrowy motor V8 po tuningu może rozwijać moc 620 KM (Stage 1), 640 KM (Stage 2), 670 KM (Stage 3) oraz 700 KM (Stage 4). Wszystko zależy od zaawansowania modyfikacji przeprowadzanych przez Manharta. Mogą one obejmować tylko mapy silnika albo również fragment lub cały układ wylotowy. Do tego może zostać wymieniony układ dolotu powietrza do jednostki napędowej.

Sedan w najmocniejszej wersji ma też w pełni regulowane zawieszenie renomowanego KW oraz felgi ADV.1 o średnicy 21”. Z przodu obręcze mają 9,5”, a z tyłu 10,5” szerokości. Niemcy zdecydowali się na opony o rozmiarze 265/30 z przodu i 305/25 z tyłu.

Obraz

Karoseria jest oklejona szarą matową folią, ale to nie jedyna zmiana na niej. Klapa silnika jest teraz z włókna węglowego. Z tego samego kompozytu tuner zrobił przedni spojler i lotkę na pokrywie bagażnika. Pod tylnym zderzakiem znalazła się imitacja dyfuzora.

Gdy poprzednim razem pisałem o tym BMW M5, auto miałoniespełna 650 KM mocy maksymalnej i po zdjęciu ogranicznika prędkości osiągało 316 km/h. Teraz wóz ma dokładnie 700 KM mocy i 860 Nm momentu obrotowego. Co prawda tuner nie zmierzył jeszcze prędkości maksymalnej ani przyspieszenia do setki tego samochodu, ale podał czasy innych przyspieszeń.

Obraz

700-konna M-piątka potrzebuje 6,30 s na rozpędzenie się od 100 do 200 km/h. To o 1,90 s szybciej niż w normalnym M5. Z kolei od 80 do 250 km/h podkręcony wóz przyspiesza w 14,10 s, czyli o 5,80 s szybciej niż fabryczna konstrukcja. BMW ma zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów, a badania odbywały się z przekładnią ustawioną w tryb automatyczny.

Konkurencja 

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, S63B44Tü
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4395 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 700 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 159,27 KM/l (seryjny – 127,42 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 860 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 400 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 396 mm
  • Koła przednie: 9,5 x 21″ ADV.1 MHR08 Deep Concave
  • Koła tylne: 10,5 x 21″ ADV.1 MHR08 Deep Concave
  • Opony przednie: 265/30 R 21
  • Opony tylne: 305/25 R 21

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1945 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,78 kg/KM (seryjny – 3,47 kg/KM)
  • Długość: 4910 mm
  • Szerokość: 1881 mm
  • Rozstaw osi: 2968 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 100-200 km/h: 6,30 s (kickdown)
  • Przyspieszenie 80-250 km/h: 14,10 s (kickdown)
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/3] Źródło zdjęć: |

Źródło: Manhart

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia