Czy Defender może być jeszcze lepszy? Specjaliści z Ares Design udowadniają, że tak

Jedna z najdzielniejszych i najlepszych terenówek w historii jest dość spartańskim i prostym autem o dyskusyjnej urodzie. Nic więc dziwnego, że tak często trafia do tuningowych warsztatów, gdzie poza usprawnieniami mechanicznymi, zazwyczaj zyskuje nieco więcej blichtru.

Ares Design nie ogranicza się do konkretnych wersji nadwozia czy wyposażenia. Wszystko zależy od samochodu "dawcy".Ares Design nie ogranicza się do konkretnych wersji nadwozia czy wyposażenia. Wszystko zależy od samochodu "dawcy".
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Nie inaczej jest w tym wypadku. Wystarczy rzut oka na fotografie, aby zauważyć, że specjaliści z Ares Design dużą wagę przyłożyli do prezencji. Defender po kuracji tunera przypomina bardziej luksusowego SUV-a niż rasową terenówkę. Niech was jednak nie zmylą dodatkowe spojlery, czy włókno węglowe. To nadal bardzo kompetentna maszyna do jazdy w trudnych warunkach. Chyba nawet bardziej niż seryjna.

Zacznijmy od napędu jakim jest 4,4-litrowe V8 Land Rovera. W tym przypadku rozwiercone do pojemności 4748 cm3, wyposażone w nowe wałki rozrządu i wydajniejsze wtryskiwacze. Zadbano też o odpowiedni wydech. Standardowy kolektor wydechowy zastąpiono sportowym odpowiednikiem. Zastosowano też katalizatory Milltek, a całość zwieńczono agresywnie brzmiącymi tłumikami końcowymi.

Dzięki takim zabiegom, po odpowiednim zestrojeniu jednostki i doposażeniu w doładowanie, moc V8 może przekroczyć 400 KM. Wiele zależy jednak od preferencji i zasobności portfela klienta. Tuner nie ograniczył się jednak tylko do napędu. Jak przystało na auto terenowe, zadbano także o odpowiednie zawieszenie. Standardowe amortyzatory i sprężyny zastąpiono odpowiednikami zwiększającymi prześwit. Dokładnie o 75 mm, które z pewnością przydadzą się w trudnym terenie.

Nieco więcej blichtru, ale to nadal prawdziwa terenówka.
Nieco więcej blichtru, ale to nadal prawdziwa terenówka. © mat.prasowe

Choć hamulce nie stanowią najważniejszego elementu terenówki, na tym polu także przeprowadzono kilka poprawek. Defender zyskał tarcze AP Racing o średnicy 362 mm z sześciotłoczkowymi zaciskami. Całość ukryta jest za 18-calowymi felgami, obutymi w opony Cooper w rozmiarze 305/70/18. Czy potrzeba czegoś więcej? Cóż, chyba tylko wyglądu, który podkreśli wyjątkowy charakter i dopracowanie prezentowanego Defendera.

Specjaliści z Aresa ubrali karoserię w dodatki z włókna węglowego, wytrzymalsze zderzaki, wzmocnienia punktów holowania i w pełni LED-owe lampy. Dzięki temu Defender jest nie tylko bardziej praktyczny, ale i stylowy. Wnętrze natomiast wykończono skórą aluminium i - podobnie jak nadwozie - sporą ilością włókna węglowego. Trudno mówić tu o luksusie znanym z bogatych wersji Mercedesa Klasy G, ale z pewnością jest znacznie lepiej niż w seryjnym Defenderze.

Auto robi wrażenie, podobnie jak jego cena. Aby stać się posiadaczem tak wyjątkowego Defendera, trzeba posiadać egzemplarz, który zostanie poświęcony jako baza do budowy i dodatkowo wyłożyć 190 tys. funtów (ok. 920 tys. złotych). Chętni muszą się spieszyć. Powstaną bowiem tylko 53 egzemplarze.

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/28] Źródło zdjęć: |

Wybrane dla Ciebie

Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik