Czego nie będzie w Corvette C7?

Corvette C7 to obecnie jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów General Motors. Na jego temat rodziło się już wiele plotek, jednak na podstawie wywiadów i raportów przedstawianych przez Marka Reussa, prezydenta północnoamerykańskiego oddziału GM, część z nich można śmiało uznać za nietrafne, które?

Stingray ConceptStingray Concept
Rafał Warecki

Corvette C7 to obecnie jeden z najbardziej wyczekiwanych produktów General Motors. Na jego temat rodziło się już wiele plotek, jednak na podstawie wywiadów i raportów przedstawianych przez Marka Reussa, prezydenta północnoamerykańskiego oddziału GM, część z nich można śmiało uznać za nietrafne, które?

Tak jak zapowiadano, Corvette C7 będzie całkowicie nowym modelem mającym niewiele wspólnego z poprzednimi generacjami C5 i C6, którego jednostka napędowa zostanie wykorzystana najprawdopodobniej także do najmocniejszych odmian samochodów marek Cadillac oraz Chevrolet.

W związku z wieloma pogłoskami zostało wyjaśnione, że Corvette C7 nie zostanie wyposażone w silnik umieszczony centralnie, nie będzie to także jednostka o wirujących tłokach ani układ hybrydowy. Całkowicie nowa konstrukcja podwozia oraz silnika do zaproponowanych wyżej rozwiązań byłaby dla General Motors całkowicie nieopłacalna, ze względu na ich ograniczone zastosowanie. Co do hybrydowego układu napędowego - głównym obiektem, na którym skupiają się prace tego typu jest model Volt.

Wykluczono także doładowaną kompresorem lub turbosprężarką jednostkę V6. Według informacji szczątkowo podanych przez General Motors do projektu Corvette C7 rozwijane są porzucone wcześniej z powodów finansowych konstrukcje silników w układzie V8 (OHC) o nieco mniejszym niż obecny apetycie na paliwo.

Źródło: MotorTrend

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
"Wilcze oczy" można spotkać przy drodze. Tłumaczymy, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny