Minister potwierdza. Zmiana przepisów, na którą kierowcy czekali od lat, już w styczniu

Możliwość czasowego wycofania pojazdu z ruchu to udogodnienie, na które czeka wielu kierowców. Zgodnie z zapowiedzią ministra cyfryzacji taka możliwość wejdzie w życie już za kilka miesięcy. Niestety nie wszystko będzie tak proste, jak mogłoby się wydawać.

Z możliwości czasowego wycofania nie skorzystają np. właściciele motocykli.Z możliwości czasowego wycofania nie skorzystają np. właściciele motocykli.
Źródło zdjęć: © fot. Szymon Jasina
Aleksander Ruciński

31 stycznia 2022 roku - zgodnie z zapowiedzią ministra cyfryzacji to oficjalna data wejścia w życie przepisów pozwalających na czasowe wycofanie pojazdu z ruchu. Wielbiciele klasyków, którzy już zacierają ręce, muszą jednak być świadomi, że wcale nie będzie tak różowo. Możliwość czasowego wycofania z ruchu będzie bowiem dostępna tylko dla nielicznych.

Jak wynika z projektu wycofanie z ruchu będzie dozwolone jedynie na potrzeby "wykonania naprawy w związku z uszkodzeniem zasadniczych elementów nośnych konstrukcji". Zrobimy to więc jedynie w przypadku mocno uszkodzonych lub zniszczonych pojazdów. Wielbiciele sprawnych klasyków i kolekcjonerzy, którzy zapewne mocno liczyli na ujęcie w przepisach, mogą więc czuć się zawiedzeni.

Samo wycofanie może trwać od 3 do 12 miesięcy, ale nie częściej niż raz na 3 lata. Poza tym ponowne przywrócenie do ruchu będzie wiązało się z koniecznością wykonania badań technicznych i wpisem w CEPiK-u.

Warto też zauważyć, że wycofanie z ruchu na czas remontu nie zwolni nas całkowicie z obowiązku opłacania OC, choć zgodnie z zapowiedziami ubezpieczyciele będą zobowiązani do obniżenia składki o przynajmniej 95 proc.

Jakby tego było mało, w przepisach nie ujęto motocykli, co oznacza, że osoby remontujące swoje jednoślady nie będą mogły liczyć na żadne ulgi.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa