WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

CX-60 i CX-80 to nowe mazdy na Europę. Poza hybrydą, będzie coś dla fanów dużych silników

O tym, że Mazda pracuje nad 6-cylindrowym silnikiem, wiadomo już od dawna. Teraz Japończycy oficjalnie potwierdzili, że doczekamy się go w Europie, przy okazji debiutu dwóch nowych modeli – CX-60 i CX-80. A to nie koniec nowości.

Mazda na razie nie ujawnia zdjęć nowych modeliMazda na razie nie ujawnia zdjęć nowych modeli
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Mazda
Filip Buliński

Mazda od lat znana jest z tego, że w kwestiach napędowych lubi iść własnym, nienarzuconym torem. I jak widać, nie zamierza z tego rezygnować. Japończycy właśnie zapowiedzieli, że w ciągu najbliższych dwóch lat na rynku pojawią się nowe modele, które zostaną nazwane CX-60 i CX-80.

Tak, to będą SUV-y, ale jeśli denerwuje was wszechobecny downsizing i zapowiedzi o końcu silników spalinowych, ta wiadomość na pewno was ucieszy. Pod maską znajdą się zarówno benzynowa (e-Skyactiv X), jak i wysokoprężną (Skyactiv D) jednostka 6-cylindrowa. Silniki będą współpracować z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy.

Oprócz tego dostępne będą także hybrydy plug-in oparte na 4-cylindrowej jednostce. Nowe modele mają być oparte o nową platformę, która ułatwi jej dostosowanie do rozszerzania gamy modelowej o kolejne auta. Nowe modele będą wyposażone w dwa (CX-60) i trzy (CX-80) rzędy siedzeń. Na jakiekolwiek szczegóły techniczne czy zdjęcia musimy jednak jeszcze poczekać. Więcej szczegółów Japończycy na razie nie zdradzają.

Oprócz tego w USA i niektórych nieeuropejskich rynkach zadebiutują także dodatkowe SUV-y, które zostaną ochrzczone CX-50, CX-70 i CX-90. Pierwszy z nich będzie opracowany na małej platformie, a pozostałe, jak twierdzi producent, mają wyróżniać się większą szerokością nadwozia.

Mazda szykuje jeszcze jedną, wyczekiwaną od dawna nowość dla Europy. Już w Pierwszej połowie 2022 r., silnik Wankla znowu ujrzy światło dzienne. Jednak nie w postaci samodzielnego napędu, a generatora prądu dla elektrycznej MX-30. Nie pozostaje nic innego, jak czekać na szczegóły dotyczące nowych modeli, a także spełnienia zapowiedzi dotyczącej tylnonapędowej limuzyny.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/4] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej