Cupra prezentuje pierwszy indywidualny model. Formentor jest hybrydowym konceptem

Tego auta nie znajdziecie w ofercie Seata. Będzie ono oferowane wyłącznie jako Cupra. Na razie jest konceptem, lecz już niebawem zapewne przerodzi się w wersję produkcyjną. Zaskakuje przede wszystkim napędem, ale i ciekawym wyglądem.

Nie jest rewolucyjnie. Trudno jednak nazwać to auto kolejną kalką modeli innych marek VAG.Nie jest rewolucyjnie. Trudno jednak nazwać to auto kolejną kalką modeli innych marek VAG.
Źródło zdjęć: © mat.prasowe
Aleksander Ruciński

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Hiszpanie oficjalnie pochwalili się swoim nowym dziełem na kilkanaście dni przed premierą w Genewie. Choć to pojazd koncepcyjny, wygląda tak, jakby był gotowy do wyjazdu na drogę. Nie zdziwicie się, jeśli właśnie tak się stanie. Nastąpi to pewnie nie później niż do końca roku.

Formentor, bo tak nazywa się sportowy crossover Cupry, w niczym nie przypomina dotychczasowych modeli Seata, ani nawet innych aut koncernu Volkswagena. Agresywne linie mogą się podobać. Szczególne wrażenie robią masywne nadkola czy pokaźny dyfuzor. Nad nim znajdziemy szeroką listwę świetlną znaną już m.in. z modelu Tarraco - obecnie największego Seata w ofercie.

Co ciekawe, pod maską nie znajdziecie klasycznego benzyniaka czy mocnego diesla znanego chociażby ze Skody Kodiaq RS. Zamiast typowych spalinówek jest hybryda typu plug-in. Przedstawiciele Cupry póki co nie podzielili się dokładnymi szczegółami dotyczącymi konstrukcji. Wiadomo jednak, że łączna moc zestawu to 244 KM. Napęd realizowany jest przy pomocy siedmiobiegowej przekładni automatycznej. Jak przystało na hybrydę plug-in, istnieje możliwość podróżowania wyłącznie na prądzie. Maksymalny zasięg nie przekracza wówczas 50 km.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat.prasowe

Kabina, podobnie jak nadwozie, zachowała sporą dawkę indywidualizmu. Co prawda widać tu wiele elementów zaczerpniętych m.in. z modelu Tarraco, ale zostały one poskładane na nowo. Wnętrze, podobnie jak nadwozie, sprawia wrażenie zupełnie gotowego do seryjnej produkcji. Więcej szczegółów, wraz z planowaną datą premiery ostatecznego, produkcyjnego wydania powinniśmy poznać podczas salonu w Genewie.

  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
  • Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe