Cupra na razie nie dla USA. Volkswagen zmienia plany
Volkswagen zdecydował się opóźnić wprowadzenie marki Cupra na rynek amerykański do 2030 r. Powodem są wyzwania w branży motoryzacyjnej i zmieniające się warunki rynkowe.
Volkswagen planował wprowadzenie marki Cupra do USA do końca dekady. Jednak decyzja ta została odłożona na czas po 2030 r. Powodem są wyzwania w branży motoryzacyjnej oraz zmieniające się warunki rynkowe. Choć nie wspomniano o nowych cłach, to również mogły wpłynąć na to przesunięcie.
Początkowo planowano wprowadzenie modelu Formentor oraz większego SUV-a. W ofercie miały znaleźć się także hybrydy oraz elektryki. Cupra zamierzała otworzyć 20 tzw. Cupra City Garages, koncentrując się na wybrzeżach i stanach tzw. "pasa słońca".
Specjalna oferta dla USA
Cupra planowała stworzenie specjalnej oferty dla rynku amerykańskiego, w tym lokalnie produkowanego pojazdu. Modele miały być większe i dostosowane do amerykańskich gustów. Celem było osiągnięcie sprzedaży na poziomie 100 tys. sztuk rocznie.
Sven Schuwirth, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Seacie, podkreślił, że to jedynie opóźnienie, a nie rezygnacja z planów. „Będziemy monitorować rozwój rynku, aby określić najlepszy moment i podejście zgodne z długoterminową wizją marki” - zaznaczył.
Sukcesy marki Cupra
Warto wspomnieć, że Cupra niedawno odnotowała najlepsze półrocze w swojej historii, dostarczając 167,6 tys. pojazdów, co stanowi wzrost o 33,4 proc. od zeszłego roku. Od momentu wydzielenia ze struktur Seata w 2018 r., Cupra sprzedała ponad 900 tys. pojazdów i spodziewa się osiągnąć milionowy wynik w najbliższych miesiącach.
Decyzja Volkswagena dotycząca odroczenia debiutu w USA jest podobna do tej podjętej przez Renault, które również opóźniło wprowadzenie marki Alpine do USA. Renault wskazało na niepewność na rynku amerykańskim jako główny powód tej decyzji.