Cupra Formentor VZ5 wyceniona. Usiądź, zanim zobaczysz, ile kosztuje

9 miesięcy czekaliśmy, aż Cupra wyceni swój topowy wariant Formentora – VZ5. Wyposażony w 390-konny, 5-cylindrowy silnik ma dostarczyć sporo wrażeń z jazdy. Najpierw jednak trzeba się przygotować na niemałe zaskoczenie w cenniku. Bo tanio nie jest.

Cupra Formentor VZ5Cupra Formentor VZ5
Źródło zdjęć: © fot. mat. prasowe/Cupra
Filip Buliński

Formentor jest pierwszym, zarezerwowanym tylko dla Cupry modelem marki, który doczekał się już całkiem sporo wariantów – od stosunkowo słabych i mało emocjonujących odmian, przez hybrydę plug-in, aż po — do niedawna topową — 310-konną wersję. Już jakiś czas temu Hiszpanie zapowiedzieli jednak, że pod maskę trafi także 2,5-litrowy, 5-cylindrowy TFSI, którego możemy m.in. znaleźć w modelach Audi.

390-konna jednostka o momencie równym 480 Nm ma sprawić, że Formentor osiągnie setkę w 4,2 s, a prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Należy też dodać, że najszybsza cupra jest limitowana – powstanie tylko 7 tys. egzemplarzy. Ile przyjdzie zapłacić za topowego VZ5? Cennik otwiera kwota 312 tys. zł.

To całkiem sporo, biorąc pod uwagę, że Audi RSQ3 z tym samym silnikiem zaczyna się od… 288 tys. zł. A przecież Audi pozycjonowane jest jako marka premium w koncernie VAG-a. Co jeszcze ciekawsze, choć audi ma 10-konną przewagę nad cuprą, to jest o 0,3 s wolniejsze w sprincie do setki. Z kolei od nieco słabszej, 310-konnej wersji Formentora, VZ5 jest o prawie 102 tys. zł droższy. Dodam tylko, że bazowy, 150-konny wariant zaczyna się od 124 tys. zł.

Cupra Formentor VZ5 – cena i wyposażenie

  • VZ5 – od 312 000 zł – adaptacyjne zawieszenie DCC, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, napęd na 4 koła, progresywne wspomaganie kierownicy, aktywny rozkład momentu obrotowego, 6-tłoczkowe zaciski, tarcze o średnicy 375 mm na przedniej osi, 20-calowe felgi, miedziane wykończenie czterech końcówek wydechu, system kamer 360 stopni, adaptacyjny tempomat, pakiet asystentów, w tym m.in. asystent wysiadania, podróżowania i utrzymania pasa ruchu.

Wybrane dla Ciebie

Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik emitujący tyle co nic
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy