Formentor to pierwsze samodzielne auto Cupry. Do wyboru dwie wersje silnikowe

Sportowa marka Cupra nareszcie zaprezentowała swój pierwszy, samodzielny model. To zapowiadany od dawna crossover Formentor, który w produkcyjnej wersji niewiele różni się od konceptu. Zaskakuje za to wyborem opcji napędu - poza hybrydą plug-in mamy też bowiem 2-litrową benzynę o mocy 310 KM.

Atrakcyjnie wystylizowany crossover z mocnym napędem - takie auta nie narzekają na brak popularności.Atrakcyjnie wystylizowany crossover z mocnym napędem - takie auta nie narzekają na brak popularności.
Źródło zdjęć: © mat. prasowe
Aleksander Ruciński

Cupra Formentor nie jest żadną niespodzianką. To atrakcyjnie wystylizowany crossover czerpiący z dotychczasowego dorobku Hiszpanów, a jego koncepcyjną wersję poznaliśmy już w 2019 roku. Teraz doczekaliśmy się produkcyjnego wydania, które trafi do salonów jeszcze w tym roku. Zaskoczeniem jest to, że klienci nie będą skazani wyłącznie na hybrydę plug-in. W ofercie pojawi się także 310-konny, benzynowy silnik 2.0 TSI.

Warto zauważyć, że jest to pierwsze auto nowej marki, które nie będzie miało swojego odpowiednika w gamie Seata, choć stylistycznie nawiązuje do samochodów Hiszpanów. Atrapa chłodnicy, reflektory i tylne światła przypominają elementy znane z SUV-a Tarraco oraz nowej odsłony kompaktowego Leona. Podobnie wygląda kwestia wnętrza. Mimo to trudno odmówić Formentorowi własnego charakteru.

Karoseria o długości 4450 mm, szerokości 1839 mm i wysokości 1511 mm prezentuje się naprawdę urodziwie. Spora w tym zasługa wymyślnych przetłoczeń na bokach nadwozia i 19-calowych felg. Większość dodatków typowo dla Cupry wykończona jest miedzianym lakierem, który dobrze komponuje się z szarością Magnetic Tech Matte. Poza nią klienci będą mieli jeszcze do wyboru następujące barwy: Midnight Black, Magnetic Tech and Candy White, Desire Red, Graphene Grey i Petrol Blue Matte.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Kabina oferuje mniej możliwości personalizacji, choć klienci także tu mogą liczyć na miedziane wstawki, szczotkowane aluminium i skórzaną tapicerkę. Rolę centralnego elementu pełni oczywiście 12-calowy wyświetlacz multimediów z Apple CarPlay i Android Auto w standardzie. Poza tym nie zabraknie m.in. aktywnego tempomatu, monitorowania ruchu poprzecznego, czy asystenta pasa ruchu.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Koncepcyjny Formentor był hybrydą plug-in i tego samego napędu spodziewaliśmy się w wersji produkcyjnej. Zestaw oparty na benzynowym silniku 1.4 TSI generuje łącznie 245 KM mocy i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dużą zaletą konstrukcji jest możliwość podróżowania na samym prądzie, choć maksymalny zasięg nie przekracza wówczas 50 km.

Ci, którzy nie chcą hybrydy, mogą natomiast zdecydować się na klasyczne 2.0 TSI o mocy 310 KM z napędem na cztery koła. Niezależnie od wersji standardem jest 7-biegowa przekładnia DSG. Formentora, podobnie jak nowego Leona Cupra nie kupicie z manualną skrzynią biegów. Na pokładzie znalazło się również aktywne zawieszenie DCC oraz możliwość wyboru trybów jazdy: Comfort, Sport, Cupra i Individual.

Zdjęcie ilustracyjne do artykułu
© mat. prasowe

Ceny oraz szczegółowe osiągi na razie pozostają nieznane, choć niebawem powinno się to zmienić. Nie wątpimy w to, że Formentor, szczególnie w 310-konnym wydaniu będzie szybkim autem, ale to od kwot, jakie trzeba będzie zostawić w salonie, w dużej mierze zależy sukces tego modelu.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam