Cupra Formentor od teraz też z 1.5 TSI pod maską. Przynajmniej cena jest atrakcyjna

Cupra, z założenia sportowa marka wydzielona spod skrzydeł Seata, znowu zaskakuje. W ofercie pojawił się model Formentor w wersji z niezbyt emocjonującym silnikem 1.5 TSI 150 KM. Na imponujące osiągi nie ma co liczyć, ale za to jest tanio i ładnie.

Formentor nawet w bazowej wersji prezentuje się atrakcyjnie.Formentor nawet w bazowej wersji prezentuje się atrakcyjnie.
Źródło zdjęć: © fot. Zrzut z konfiguratora Cupra.
Aleksander Ruciński

To było do przewidzenia. Cupra wchodzi pod strzechy z modelem Formentor zasilanym 150-konnym, benzynowym silnikiem 1.5 TSI. Z marketingowego puntu widzenia jest to niezbyt zrozumiała decyzja, tym bardziej że samochód debiutował jako 310-konny, ostry crossover. Ekonomicznie jednak taki ruch może się opłacić.

Formentor z bazowym benzyniakiem okazuje się bowiem zaskakująco atrakcyjnie wyceniony. Jeśli dodamy do tego przestronną kabinę i pociągający wygląd nadwozia, dostaniemy mieszankę, która może przemówić do klientów. Wystarczy wspomnieć, że auto jest tańsze od porównywalnej Škody Kodiaq Sportline, a zdecydowanie bardziej wyróżnia się z tłumu. Ceny znajdziecie poniżej:

Cupra Formentor - ceny minimalne wersji silnikowych:

  • 1.5 TSI 150 KM M6 - od 115 900 zł
  • 1.5 TSI 150 KM DSG - od 124 300 zł
  • 2.0 TSI 310 KM DSG 4DRIVE - od 194 500 zł

Podstawowe wydanie nie zapewnia osiągów godnych logo Cupry, ale trzeba przyznać, że wartości są przyzwoite. Pierwsza setka pojawia się na liczniku po 8,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 204 km/h. Wyposażenie, jak za tę cenę, także nie daje powodów do narzekań.

Już w standardzie dostaniemy m.in. system Front Assist, aktywny tempomat, automatyczne światła drogowe, pełne oświetlenie LED, kamerę cofania, czujniki parkowania, 3-strefową klimatyzację, wirtualny kokpit, system bezkluczykowy i 10-calowe multimedia.

Propozycja Cupry wydaje się więc bardzo konkurencyjna. Nie zdziwcie się, jeśli Formentor, szczególnie w bazowej wersji będzie popularnym crossoverem. A, że w wersji 1.5 TSI powinien być raczej seatem niż cuprą... Klientom raczej nie zrobi to różnicy.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej