Cudowne "zmartwychwstanie" Gemballi...?

W maju Michał Grygier pisał o tym, że prawdopodobnie już nigdy nie powstanie bolid z logo Gemballi. Tymczasem…

Obraz
Olgierd Lachowski

W maju Michał Grygier pisał o tym, że prawdopodobnie już nigdy nie powstanie bolid z logo Gemballi. Tymczasem…

Gdy okazało się, że tuner ma ogromne długi, a sam założyciel firmy, Uwe Gemballa, zniknął bez śladu, wyglądało na to, że firma z ogromną tradycją i bardzo szybkimi wozami zniknie z powierzchni ziemi. Po tajemniczym zaginięciu właściciela firmy spekulowano, że być może przebywa on w RPA lub Zjednoczonych Emiratach Arabskich, gdzie szuka inwestora.

Po pewnym czasie ślad po panu Gemballi urwał się i w prasie pojawiły się nawet przypuszczenia o jego śmierci. O Uwe Gemballi nadal nic nie wiadomo, ale po zakończeniu sprawy upadłościowej wydarzyło się coś dziwnego. Otóż matka Uwe Gemballi założyła firmę sygnowaną tymże nazwiskiem.

Niedługo potem sprawa znowu ucichła, obecnie jednak mamy kolejną jej odsłonę.

W ostatnich dniach w internecie pojawiły się informacje, że w poniedziałek, 23 sierpnia, ok. godziny 11.00 odbędzie się konferencja prasowa, na której zostanie podana informacja o powrocie firmy Gemballa. Nowym dyrektorem zarządzającym został Andreas Schwarz.

Na razie nie wiadomo, kto stoi za przywróceniem firmy do życia, ale spekuluje się, że w sprawie maczał palce jakiś inny tuner z Niemiec. Dlaczego miałby to robić? Ano dlatego, że Gemballa jako firma ma ugruntowaną pozycję na rynku, a przecież nic się tak dobrze nie sprzedaje jak znana i uznana marka.

Oczywiście można jedynie domniemywać, czy w zapowiadanym wznowieniu działalności firmy faktycznie miał udział inny niemiecki tuner, ale tego już, miejmy nadzieję, dowiemy się dokładnie w najbliższy poniedziałek.

Kilka wybranych samochodów Gemballa:

  • *

Gemballa Carrera Mirage GT Black Edition (672-750 KM, ok. 350 km/h - 2006)

* *

Gemballa 850i (1991)

  • *

Gemballa 911 Turbo GT 2 800 Evo Avalanche* *(862 KM, ponad 355 km/h - 2009)

Obraz

Gemballa Cayenne Turbo Tornado GTS 750-4 (750 KM, 315 km/h - 2009)

Obraz

Gemballa 911 GTR 600 Biturbo Le Mans (600 KM, 325 km/h - 1996)

Obraz

Gemballa Enzo MIG-U1 (700 KM - 2009)

Źródło: gtspiritsupercarsautowp

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Koniec płacenia na bramkach. Idzie zmiana na chorwackich autostradach
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Elektryczny Golf później niż planowano. To kwestia pieniędzy
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Potężne kary w 2026 r. Sprawdzają każdą umowę na auto
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Szef stylistów BMW tłumaczy modę na duże grille. Chodzi o Chiny
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Coraz popularniejsze, ale "okropne w obsłudze". Szef marki krytykuje
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Rozbili chińskie auto. Poważna wada wyszła na jaw
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Nowy sprzęt na A4. Jedziesz 140 km/h? I tak dostaniesz mandat
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Pojechałem na giełdę w Słomczynie poszukać samochodów. Wróciłem z 50 groszami w kieszeni
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut