Corvette ZR1X z nowym rekordem Nürburgringu. Ford nie nacieszył się długo
Chevrolet Corvette ZR1X ustanowił nowy rekord na torze Nürburgring, pokonując Forda Mustanga GTD. To historyczny moment dla amerykańskiej motoryzacji.
Chevrolet od lat testuje swoje auta na Nürburgringu, ale dopiero teraz, po ponad dekadzie od ostatnich rekordów, firma ogłosiła nowe czasy okrążeń. Na torze pojawiły się trzy modele C8 Corvette: Z06, ZR1 i ZR1X. ZR1X ustanowił nowy rekord dla amerykańskich samochodów na tym niemieckim torze.
Model ZR1 pokonał Forda Mustanga GTD, osiągając czas 6:50.763, a hybrydowy ZR1X jeszcze poprawił ten wynik, uzyskując 6:49.275. Amerykanie pobili nie tylko największego rywala, ale i o włos pokonali kultowe Porsche 911 GT3 RS. Z kolei wersja Z06 uzyskała czas 7:11.826, co również jest imponującym wynikiem.
Wszystkie trzy Corvetty były standardowymi modelami produkcyjnymi, z wyjątkiem kilku modyfikacji bezpieczeństwa, takich jak klatka, sportowe fotele, sześciopunktowe pasy i system gaśniczy. Każdy z nich wyposażono w opcjonalne pakiety Performance i opony Michelin Pilot Sport Cup 2 R.
Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nürburgring Hot Lap | Corvette ZR1X | Chevrolet
Inżynierowie za kierownicą
Czasy okrążeń zostały ustanowione przez inżynierów Corvette, a nie zawodowych kierowców wyścigowych. Aaron Link, menedżer ds. wydajności pojazdów, ustanowił czas w Z06, Brian Wallace w ZR1, a Drew Cattell w ZR1X. To pokazuje, jak blisko inżynierowie są związani z samochodami, które projektują i testują.
Ken Morris, szef GM Motorsport, podkreślił: - Stworzyliśmy nowy rodzaj relacji między naszymi samochodami, legendarnymi torami i naszymi inżynierami. To oni, a nie zawodowi kierowcy, ustanowili te czasy. Brian, Aaron i Drew stali się światowej klasy kierowcami i jeszcze lepszymi inżynierami.
Chevrolet przygotował dokument o projekcie Nürburgring, który pokazuje proces przygotowań do bicia rekordu. Wymagało to wielu symulacji, pracy rozwojowej w Michigan oraz sprzyjających warunków pogodowych.
Corvette ZR1 już wcześniej ustanowiła rekordy na torach takich jak Road America, Road Atlanta czy Watkins Glen. Teraz inżynierowie Corvette mogą myśleć o dalszym poprawianiu wyników z modelem ZR1X o mocy 1250 koni mechanicznych.