Corvetta ZR1 i 755 koni od Hennessey

Z czego znamy firmę Hennessey ? Z kilku przeróbek Challengerów, z przerażającego Vipera, który przyspiesza do setki w 2.43'sekundy i z tego, że firma ta nie lubi owijać w bawełnę. Konkret. Wzięli Corvette ZR1 uznali, że 638 koni mechanicznych to za mało, pomajstrowali trochę przy silniku i wykręcili czas 11.03 na ćwierć mili.

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Z czego znamy firmę Hennessey ? Z kilku przeróbek Challengerów, z przerażającego Vipera, który przyspiesza do setki w 2.43'sekundy i z tego, że firma ta nie lubi owijać w bawełnę. Konkret. Wzięli Corvette ZR1 uznali, że 638 koni mechanicznych to za mało, pomajstrowali trochę przy silniku i wykręcili czas 11.03 na ćwierć mili.

W "podstawowej" wersji,  Corvetta ZR700 przerobiona przez Hennessey Performance dysponuje mocą 705 koni mechanicznych, udało się to osiągnąć dzięki zwiększeniu ciśnienia doładowania, przeprogramowaniu jednostki sterującej silnikiem, zastosowaniu elementów układu dolotowego firmy K&N i ulepszeniu intercoolera. Czas przejazdu tej Vetty 1/4 mili to 11.03.

Jakby tego było mało jeszcze bardziej zmodyfikowane auto, ZR755 dzięki kilku przeróbkom więcej dysponuje mocą 755 koni mechanicznych. Dzięki temu sprint od 0 do 150 mil na godzinę trwa tylko 13.1'sekundy, w porównaniu z 17.1'sekundy seryjnej ZR1 to potężny postęp. Od zera do stu kilometrów na godzinę przyspieszamy w czasie krótszym niż 3 sekundy (2.9s). To już rejon, w którym grasuje przecież Veyron. ZR755 pokonuje ćwierć mili w czasie zaledwie 10.7.

Cena za przeróbki Corvett dostępna jest niestety tylko drogą telefoniczną.

Dokładniejsze dane dostępne są na stronie Hennessey, gdzie zaciekawił mnie dział podrasowanych samochodów na sprzedaż. Możecie tam znaleźć między innymi Vipera, którego moc opcjonalnie mogą zwiększyć do 1200 koni mechanicznych.

Źródło: www.autoblog.com

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej