Corsa z pakietem optycznym – Rieger Corsa (2012)

Corsa to jeden z najpopularniejszych małych samochodów w Europie. Nic więc dziwnego, że jest wiele firm chętnych do jej tuningu. Na przykład Rieger, który słynie z szerokiej oferty zestawów do nadwozi.

Obraz
Olgierd Lachowski

Corsa to jeden z najpopularniejszych małych samochodów w Europie. Nic więc dziwnego, że jest wiele firm chętnych do jej tuningu. Na przykład Rieger, który słynie z szerokiej oferty zestawów do nadwozi.

Obchodzący 25. rocznicę działalności Rieger zajmował się modyfikacjami wielu aut. W zasadzie jest to lista od A do Z z wyłączeniem chyba tylko Ferrari i Lamborghini. A czym trudnią się pracownicy Riegera?

Firma jest nastawiona na tuning optyczny i w większości zatrudnia osoby projektujące i wykonujące spojlery, listwy i inne dodatki do nadwozi. Łącznie zatrudnionych jest ponad 40 osób. Do najbardziej znanych projektów tego zakładu należało BMW serii 3 (E30), które poszerzono ekstremalnie na modłę Ferrari Testarossa.

Obraz

Prezentowana dziś na zdjęciach Corsa nie jest jakimś wyjątkowym pojazdem w palecie tunera, a zaledwie jednym z kilkuset w historii firmy. Jak zawsze styliści działali dość swobodnie, więc auto otrzymało elementy, które mocno obniżają je wizualnie.

Z przodu jest sporej wielkości spojler, z boku szerokie listwy progowe, a i z tyłu dołożono fartuch na zderzak. Jeśli jednak zwrócicie uwagę, to zauważycie, że designersko przedni fartuch i nakładki na progi są jakby z dwóch różnych bajek. To typowe dla tej firmy tuningowej.

Do tego Rieger zaproponował inne, większe koła (rozmiar nie jest znany) oraz obniżenie pojazdu przez zastosowanie nowych krótszych sprężyn zawieszenia.

Obraz

Niestety, to że Corsa wygląda bojowo nie oznacza, że jest szybkim samochodem. Pod jej maską może być dowolny silnik z palety stosowanej przez Opla i na pewno nie jest podkręcony przez Riegera.[block position="inside"]6047[/block]

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.