Co wiemy o nowym Jeepie Wranglerze?

Nowy Jeep Wrangler zadebiutuje już w przyszłym roku. Na szczęście zmieni się nieznacznie, choć nie myślcie sobie, że nie będzie małych rewolucji.

Jeep Wrangler Africa ConceptJeep Wrangler Africa Concept
Marcin Łobodziński

Obecna generacja Jeepa Wranglera JK jest już oferowana od dziesięciu lat, a jego popularność tak za Oceanem jak i na Starym Kontynencie nie słabnie. Przyczyna jest prozaiczna – samochód nie ma konkurencji. Po wycofaniu ze sprzedaży Land Rovera Defendera i po uwzględnieniu cen Mercedesa Klasy G, Jeep w zasadzie zostaje sam. Toyota Land Cruiser zbliża się do klasy SUV, a niebawem Suzuki wycofa model Jimny i pozostanie niemal opustoszały rynek aut, które nadają się do jazdy w terenie od wyjechania z fabryki.

Jeep Wrangler Unlimited Rubicon "10th Anniversary"
Jeep Wrangler Unlimited Rubicon "10th Anniversary"

Jeep na szczęście szykuje następcę oznaczonego kodem JL, który koncepcją w ogóle nie odbiega od obecnej generacji. Po sieci krążą już zdjęcia szpiegowskie, na których widać, że ogólny kształt samochodu również zostanie utrzymany w tradycyjnym stylu. LJ może się różnić detalami i to wszystko. Od pierwszego Jeepa CJ niewiele uległo zmianom i tak ma pozostać.

Z całą pewnością, drobne korekty kształtów nadwozia posłużą do uzyskania mniejszego oporu powietrza, bo Jeep też musi dbać o spełnienie norm emisji spalin i legitymować się możliwie niskim zużyciem paliwa. Możliwe, że w charakterystycznym grillu pojawi się aktywna przesłona chłodnicy powietrza. Mówi się także o bardziej pochylonej szybie czołowej. Pewną rolę odegra tu także mniejsza masa, dzięki zastosowaniu aluminium do poszycia nadwozia.

Całkiem prawdopodobne, że również wnętrze pozostanie surowe w kształtach, ale ma być lepiej wykonane, z lepszych materiałów i wyposażone w kilka funkcjonalnych udogodnień. Podobno amerykański producent wygospodarował nieco więcej przestrzeni, co odczujemy w wersji długiej Unlimited.

Jeep Gladiator Concept
Jeep Gladiator Concept

Po raz pierwszy Wrangler będzie oferowany z klasycznym nadwoziem pick-up, z oddzieloną skrzynią ładunkową. Nie mamy informacji na temat samego podwozia, ale jeżeli taka odmiana trafi do Europy, jest to niewykluczone. Samochód ma być konkurencyjny dla azjatyckich konstrukcji oraz Forda Rangera czy Volkswagena Amaroka. Oferowane będą także dwa znane dotąd nadwozia: 2i i 5-drzwiowe, zarówno otwarte jak i zamknięte.

Konstrukcyjnie Wrangler nie odbiega od pierwowzoru. Nadwozie będzie instalowane na ramie, a zawieszenie stanowi wciąż para sztywnych mostów ze sprężynami. Podobnego układu należy się spodziewać także w pick-upie. Szlaki w tej dziedzinie przetarł Nissan NP300 Navara, który również jest oferowany ze sprężynowym układem tylnej osi. Najpewniej napęd pozostanie dołączany ze względu na normy emisji spalin, ponieważ jest nieco oszczędniejszy od stałego.

Jeep Wrangler Flattop Concept
Jeep Wrangler Flattop Concept

Do napędu nowego Wranglera LJ ma posłużyć znany, benzynowy motor Pentastar V6, który zostanie poddany kuracji wzmacniającej i oczyszczającej. Mówi się o nowym, czterocylindrowym turbodieslu o mocy bliskiej 300 KM (obecnie 200 KM) z gamy Fiata. Na pewno na rynek europejski przygotowano nieco słabszego diesla, który będzie napędzał najoszczędniejszą odmianę Wranglera.

Rewolucja, jakiej możemy się spodziewać dotyczy odmiany hybrydowej. Z jednej strony może to być motor „doładowany” niedużym silnikiem elektrycznym, w tzw. systemie mild hybrid. Z drugiej, niektóre źródła donoszą o pełnej hybrydzie, co naszym zdaniem jest już delikatną przesadą. Taka odmiana miałaby być kierowana do klientów, którym nie zależy na właściwościach terenowych, a model ten kupują z sympatii.

Jeep Wrangler Rubicon "10th Anniversary"
Jeep Wrangler Rubicon "10th Anniversary"

Jednymi z ważnych modyfikacji w stosunku do obecnej generacji mają być nowe skrzynie z ośmioma przełożeniami, które poprawią wydajność każdego z silników. Diesel otrzyma przekładnię ZF 8HP75, natomiast benzyniak skrzynię produkcji Chryslera 850RE. Dziś standardem jest 5-biegowy, przestarzały już automat, który na pewno nie czyni z Wranglera samochodu ekonomicznego.

Nowy, kultowy już Jeep zostanie zaprezentowany w przyszłym roku, prawdopodobnie na jego początku, a do produkcji ma trafić w okolicach końca półrocza. Oznacza to, że pierwsi klienci mogą odebrać samochód już w 2017 roku. Do Europy przyjedzie być może z opóźnieniem, ponieważ Jeep będzie chciał sprzedać obecną generację Wranglera, która już jest produkowana w specyfikacji MY 2017. Na pick-upa poczekamy nieco dłużej, najpewniej do przełomu roku 2019 i 2020.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
DOL-e na polskich drogach. Ich budowę zaczęto w czasach zimnej wojny
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Octavia za mniej niż 500 zł miesięcznie. Czyżby presja Chińczyków?
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie