Co się zmieniło w odświeżonej Toyocie GT86?

Toyota zaprezentowała swój odświeżony model GT86 na rok 2017 w specyfikacji europejskiej. Co nowego czeka nabywcę tej już kultowej maszyny, której dziedzictwem są takie auta jak Toyota GT 2000 czy AE86?

Jak przystało na lifting, nie obyło bez zmian wizualnych, a te dotyczą obniżonego przodu auta, zmienionego kształtu zderzaka i nowych reflektorów z wbudowanym, diodowym oświetleniem do jazdy dziennej.Jak przystało na lifting, nie obyło bez zmian wizualnych, a te dotyczą obniżonego przodu auta, zmienionego kształtu zderzaka i nowych reflektorów z wbudowanym, diodowym oświetleniem do jazdy dziennej.
Marcin Łobodziński
Z tyłu dla poprawy efektywności aerodynamicznej zamontowano duży spojler, większy nawet od tego, który znajdziemy we wcześniejszej odmianie TRD. Zadbano również o to, by przepływ powietrza pod samochodem generował więcej docisku gdy trafia na tylny dyfuzor. Co ciekawe, pomimo zastosowania dużego skrzydła, współczynnik oporu powietrza się nie zmienił.
Z tyłu dla poprawy efektywności aerodynamicznej zamontowano duży spojler, większy nawet od tego, który znajdziemy we wcześniejszej odmianie TRD. Zadbano również o to, by przepływ powietrza pod samochodem generował więcej docisku gdy trafia na tylny dyfuzor. Co ciekawe, pomimo zastosowania dużego skrzydła, współczynnik oporu powietrza się nie zmienił.
Większe znaczenie od kwestii wizualnych w tym modelu, ma jednak mechanika, która wpływa na prowadzenie i wrażenia z jazdy GT86. Tu inżynierowie wykonali sporo drobnych korekt. Zmiana punktów mocowania kolumny MacPhersona z przodu, nowe, bardziej elastyczne sprężyny oraz amortyzatory o mniejszej sile tłumienia, mają poprawiać komfort jazdy i wyczucie samochodu. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy nie chcą zbyt twardego samochodu. Nie ma co jednak ronić łez, ponieważ opcjonalne amortyzatory sportowe, będą oferowane osobom, którym zależy osiągach. Dla nich przygotowano także nadwozie z usztywnionymi punktami, zwłaszcza w okolicy zawieszenia oraz sztywniejszy stabilizator, który ułatwi jazdę w kontrolowanym poślizgu, do czego praktycznie stworzono GT86.
Większe znaczenie od kwestii wizualnych w tym modelu, ma jednak mechanika, która wpływa na prowadzenie i wrażenia z jazdy GT86. Tu inżynierowie wykonali sporo drobnych korekt. Zmiana punktów mocowania kolumny MacPhersona z przodu, nowe, bardziej elastyczne sprężyny oraz amortyzatory o mniejszej sile tłumienia, mają poprawiać komfort jazdy i wyczucie samochodu. To odpowiedź na potrzeby klientów, którzy nie chcą zbyt twardego samochodu. Nie ma co jednak ronić łez, ponieważ opcjonalne amortyzatory sportowe, będą oferowane osobom, którym zależy osiągach. Dla nich przygotowano także nadwozie z usztywnionymi punktami, zwłaszcza w okolicy zawieszenia oraz sztywniejszy stabilizator, który ułatwi jazdę w kontrolowanym poślizgu, do czego praktycznie stworzono GT86.
Aby Toyota GT86 była postrzegana jako wydajne, szybkie auto na tor, inżynierowie opracowali nowy program dla systemu kontroli trakcji (TRC) i stabilizacji (VSC), które mają wspomagać kierowcę w uzyskiwaniu lepszych czasów okrążeń. Niektóre, interesujące wskazania, można obserwować na nowym ekranie TFT o przekątnej 4,2 cala. Wyświetla on informacje o przebiegu momentu obrotowego i mocy, o czasach okrążeń, chwilowym przeciążeniu czy też pokazuje temperaturę oleju i cieczy oraz poziom ładowania. Na nowo wyskalowany obrotomierz, ma teraz na godzinie dwunastej wartość 7000 obr./min, czyli punkt, w którym należy zmienić bieg na wyższy.
Aby Toyota GT86 była postrzegana jako wydajne, szybkie auto na tor, inżynierowie opracowali nowy program dla systemu kontroli trakcji (TRC) i stabilizacji (VSC), które mają wspomagać kierowcę w uzyskiwaniu lepszych czasów okrążeń. Niektóre, interesujące wskazania, można obserwować na nowym ekranie TFT o przekątnej 4,2 cala. Wyświetla on informacje o przebiegu momentu obrotowego i mocy, o czasach okrążeń, chwilowym przeciążeniu czy też pokazuje temperaturę oleju i cieczy oraz poziom ładowania. Na nowo wyskalowany obrotomierz, ma teraz na godzinie dwunastej wartość 7000 obr./min, czyli punkt, w którym należy zmienić bieg na wyższy.
Nie wprowadzono żadnych modyfikacji silnika, zatem 2-litrowy boxer nadal rozwija 200 KM mocy przy 7000 obr./min. i 205 Nm momentu obrotowego w zakresie 6400-6000 obr./min. Pozwala to rozpędzić GT86 do 100 km/h w czasie 7,6 s. Jeżeli wybierzecie automatyczną skrzynię biegów, wówczas sprint do setki potrwa 8,2 s.
Nie wprowadzono żadnych modyfikacji silnika, zatem 2-litrowy boxer nadal rozwija 200 KM mocy przy 7000 obr./min. i 205 Nm momentu obrotowego w zakresie 6400-6000 obr./min. Pozwala to rozpędzić GT86 do 100 km/h w czasie 7,6 s. Jeżeli wybierzecie automatyczną skrzynię biegów, wówczas sprint do setki potrwa 8,2 s.
W kabinie poprawiono jakość materiałów i wykonania, zmniejszono rozmiar obręczy koła kierownicy o 3 mm, do 362 mm, a także zmniejszono jej masę o 10 proc.
W kabinie poprawiono jakość materiałów i wykonania, zmniejszono rozmiar obręczy koła kierownicy o 3 mm, do 362 mm, a także zmniejszono jej masę o 10 proc.
Nowością jest także ekran stacji multimedialnej, który ma przekątną 6,1 cala, intuicyjny interfejs oraz dostęp do internetu, a także aplikacje Google i Twitter. Pozostałe zdjęcia nowej Toyoty GT86 możecie obejrzeć w obszernej galerii na tej i kolejnych stronach...
Nowością jest także ekran stacji multimedialnej, który ma przekątną 6,1 cala, intuicyjny interfejs oraz dostęp do internetu, a także aplikacje Google i Twitter. Pozostałe zdjęcia nowej Toyoty GT86 możecie obejrzeć w obszernej galerii na tej i kolejnych stronach...
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz

Wybrane dla Ciebie

Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów