Co napędzało rynek w maju 2025 i co doda mu prędkości w najbliższych miesiącach?

W maju 2025 polski rynek motoryzacyjny odnotował dynamiczne wzrosty, zarówno w liczbie rejestracji, jak i aktywności konsumentów online. Ale to nie tylko koniunktura gospodarcza napędza zmiany. Coraz większą rolę odgrywa CarFinTech, który odmienia sposób, w jaki Polacy kupują i finansują swoje auta. Jakub Miracki z OTOMOTO Lease komentuje, co naprawdę zmienia reguły gry na rynku.

Źródło zdjęć: © materiały partnera

●      Wzrost sprzedaży detalicznej w Polsce do 7,6% r/r napędzany głównie przez sektor motoryzacyjny

●      Rejestracje nowych aut w maju 2025 wzrosły o 6% r/r

●      CarFinTech, jak OTOMOTO Lease, wspiera dostęp do nowych aut i elastycznych modeli finansowania

●      Po obniżce stóp procentowych rośnie atrakcyjność leasingu i najmu długoterminowego

●      Klienci coraz częściej wybierają auta z przedziału 100-150 tys. zł i oczekują digitalizacji procesu zakupu

Sprzedaż i rejestracje: optymizm zamiast stagnacji

Według "Raportu OTOMOTO Insights Maj 2025", sprzedaż detaliczna w Polsce wzrosła o 7,6% r/r, przewyższając prognozy ekonomistów. Motorem wzrostu pozostaje motoryzacja, a rejestracje nowych aut wzrosły o 6% w porównaniu do maja 2024. Szczególnie interesująca jest dynamika na OTOMOTO, gdzie wskaźnik liczby kupujących auta nowe był w maju o 38 punktów procentowych wyższy niż rok temu.

"Widzimy wyraźnie ożywienie popytu na auta nowe, zwłaszcza w przedziale cenowym 100-150 tys. zł. To wynik zarówno poprawy nastrojów konsumenckich, jak i szerszego dostępu do finansowania online, który znacznie skraca ścieżkę decyzyjną klienta" – komentuje Jakub Miracki, Sales Manager OTOMOTO Lease.

Cyfrowe narzędzia i realne wybory

W maju na OTOMOTO aktywnych było 13,8 mln użytkowników, a czas spędzany na platformie wzrósł o 14% m/m. Coraz więcej klientów szuka nie tylko pojazdu, ale również dopasowanego do swoich potrzeb modelu finansowania. Tutaj właśnie wkracza CarFinTech.

Rozwiązania, które proponowane są przez OTOMOTO Lease umożliwiają klientowi samodzielne porównanie scenariuszy leasingowych i kredytowych, symulowanie rat w czasie rzeczywistym oraz korzystanie z doradztwa ekspertów – wszystko to bez konieczności kontaktu z kilkunastoma instytucjami.

"Nie chodzi już tylko o dostęp do aut, ale o całkowite uproszczenie procesu decyzyjnego. Klienci oczekują, że otrzymają konkretną odpowiedź na pytanie: "co mogę dostać w swoim budżecie, bez zaskoczeń i zbędnych kroków?" – dodaje Miracki.

Leasing, kredyt, najem: nowe rozdanie po obniżce stóp

Obniżka stóp procentowych w maju (do poziomu 5,25%) już zaczyna przekładać się na spadek rat leasingowych, zwłaszcza w przypadku umów opartych na zmiennym WIBOR-ze. A najem długoterminowy zyskał na atrakcyjności, osiągając 30% udziału w rynku od początku 2025 roku.

Z danych OTOMOTO Lease wynika, że leasing pozostaje wyborem nr 1 dla firm i JDG, szczególnie w segmencie pojazdów dostawczych. Wśród aut osobowych największy udział nadal mają pojazdy z napędem benzynowym, ale hybrydy i auta plug-in zyskują na znaczeniu.

Majowy punkt zwrotny – dokąd zmierzamy?

Rynek motoryzacyjny w Polsce 2025 to połączenie dynamicznej koniunktury i technologicznej rewolucji. FinTech w motoryzacji to już nie przyszłość, a codzienność, która zmienia doświadczenie zakupowe klientów. Dealerzy, importerzy i platformy ogłoszeniowe – wszyscy korzystają z integracji danych, technologii i finansów.

Najbliższe miesiące pokażą, kto najlepiej wykorzysta ten potencjał. Pewne jest jedno: klient już nie chce wybierać auta tylko oczami. Chce wiedzieć, ile będzie kosztować jego użytkowanie od pierwszego dnia, i mieć wszystko podane na tacy – w jednym miejscu, online, bez tzw. papierologii.

Materiał sponsorowany przez OTOMOTO
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
Wyłączono komentarze
Jako redakcja Wirtualnej Polski doceniamy zaangażowanie naszych czytelników w komentarzach. Jednak niektóre tematy wywołują komentarze wykraczające poza granice kulturalnej dyskusji. Dbając o jej jakość, zdecydowaliśmy się wyłączyć sekcję komentarzy pod tym artykułem.
Redakcja serwisu Autokult