WAŻNE
TERAZ

Rosyjskie drony naruszyły przestrzeń powietrzną Polski

Co musi zrobić GM, żeby ratować Opla?

Opel - niemiecka marka należąca obecnie do koncernu General Motors. Twórca Insignii, Astry czy Corsy, a więc bardzo popularnych i nieźle sprzedających się aut. Wydawać by się mogło, że firma radzi sobie całkiem nieźle, jednak GM co roku liczy straty, jakie przynosi Opel do spółki z siostrzanym Vauxhallem.

Opel InsigniaOpel Insignia
Bartosz Pokrzywiński

Opel - niemiecka marka należąca obecnie do koncernu General Motors. Twórca Insignii, Astry czy Corsy, a więc bardzo popularnych i nieźle sprzedających się aut. Wydawać by się mogło, że firma radzi sobie całkiem nieźle, jednak GM co roku liczy straty, jakie przynosi Opel do spółki z siostrzanym Vauxhallem.

W zeszłym tygodniu General Motors opublikował raport, z którego wynika, że w 2011 roku europejskie ramię koncernu, czyli Opel i Vauxhall, przyniosło 787 mln dol. straty. Jedynym pocieszeniem dla zarządu firmy z Detroit może być to, że rok wcześniej straty wynosiły 1,95 mld dol.

Łącznie przez ostatnie 13 lat General Motors musiał zapłacić 15,6 mld dol. na utrzymanie Opla i Vauxhalla. Prognozy na rok 2012 wcale nie są kolorowe. Zdaniem analityków GM straci w tym roku około 1,2 mld dol.

W ostatnim kwartale 2011 roku produkcja aut koncernu w Europie spadła o 20%, w związku z czym Dan Akerson, CEO General Motors, przeprowadzi już wkrótce spore cięcia etatów na Starym Kontynencie.

Musimy dopasować naszą produkcję do popytu, a popyt wciąż spada.

Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest oczywiście restrukturyzacja, która została przeprowadzona w Chryslerze czy w GM za czasów szczytu kryzysu i bankructwa koncernu w czerwcu 2009 roku. To jednak wiąże się z dodatkowymi kosztami, które zdaniem ekspertów mogą przekroczyć 1 mld dol.

Brian Johnson, analityk Barcleys Capital, twierdzi, że General Motors powinien zwolnić około 4000 pracowników w europejskich oddziałach oraz przygotować się na wydatek rzędu 1,2 mld dol. Jego zdaniem porządna restrukturyzacja mogłaby nie tylko przywrócić rentowność Oplowi i Vauxhallowi, ale nawet odrobić straty.

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej