WAŻNE
TERAZ

Bartosz Zmarzlik szósty raz mistrzem świata

Classic Recreations Ford Shelby Mustang EcoBoost

Klasyczny Ford Mustang i to tytułowany nazwiskiem Carrolla Shalby'ego to gratka dla miłośników mocnych, oldschoolowych amerykańskich samochodów. Jest stawiany za jeden z wzorów bezkompromisowych maszyn z wielkimi silnikami, które stanowią przeciwieństwo współczesnych, grzecznych aut z motorami po downsizingu. Mogłoby się wydawać, że taki wizerunek nie łączy się z nazwą EcoBoost.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Firma Classic Recreations ma licencję i pełną autoryzację na kontynuację budowy klasycznych Mustangów Shelby. Producent postanowił skorzystać z tego przywileju w nietypowy sposób.

W ofercie Classic Recreations znajdują się między innymi GT350CR z 1966 i GT500CR z 1968. Teraz gama oferowanych w tych wozach jednostek została rozszerzona o silnik EcoBoost Forda. Należy tu zaznaczyć, że samochody te są współczesnymi, wiernymi replikami, przy budowie których wykorzystywane są oryginalne plany sprzed pół wieku, a nie restaurowanymi klasycznymi nadwoziami. To powinno uspokoić purystów i miłośników zabytkowych Mustangów.

Obraz

Skoro wszyscy są już spokojni o bezpieczeństwo klasycznej motoryzacji, pora podgrzać atmosferę. EcoBoost wcale nie oznacza tylko małych, oszczędnych silników. Naturalnie, przewrotnym zabiegiem byłoby wpakować w tę wielką komorę silnika trzycylindrowego litrowca. Tego typu wieści zostawimy jednak raczej na prima aprillis. Classic Recreations oferuje pod maską swoich replik 2.0 EcoBoost, który rozwija, uwaga, 300 KM i 488 Nm. Firma wycisnęła z rzędowej czwórki tak dużą moc dzięki zastosowaniu wydajnej sprężarki Borg-Warner oraz poprawkom wprowadzonym w rozrządzie. Osiągi tej maszyny nie są znane, ale nieduża masa w połączeniu z dużą mocą są gwarantem ogromnej frajdy z jazdy.

Classic Recreations ma także inną nowość w swojej ofercie. Mustangi mogą być wyposażone również w 3,5-litrowe, podwójnie doładowane V6. Motor ten generuje standardowo 365 KM i 569 Nm. Opcjonalnie dostępna jest 600-konna wersja z większymi turbosrpężarkami. Niestety w tym przypadku również nie znamy osiągów.

Mustangi Classic Recreations nie są może aż tak wysublimowanymi maszynami jak 911 od Singera, ale zasady, którymi rządzi się ich świat są podobne. Dzięki nim entuzjaści klasycznej motoryzacji mogą cieszyć się oldschoolowymi, tak uwielbianymi kształtami, pod którymi kryją się nowoczesne rozwiązania techniczne.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił