Citroën C1 wraca do polskich salonów. Ile kosztuje?

Polski oddział Citroëna poinformował niedawno, że francuski mieszczuch powróci na polski rynek. Tak też się stało. C1 właśnie wjeżdża do salonów. Jak kształtuje się oferta i ile trzeba za niego zapłacić?

Obraz
Aleksander Ruciński

C1 to małe, zgrabne i praktyczne auto, które przykuwa wzrok ciekawą stylistyką i kusi praktycznym, przyjaznym charakterem. Choć w segmencie małych aut nie brakuje indywidualistów w postaci chociażby Fiata 500, mały Citroën wyróżnia się na ich tle. Ile trzeba zapłacić za najmniejszą propozycję z szewronem na przedzie?

Dokładnie 36 200 zł. Dużo? Mało? Z jednej strony większe i bardziej gadżeciarskie C3 dostaniemy już za 3700 zł więcej. Z drugiej jednak konkurenci kosztują podobne pieniądze. W przypadku Citroëna już w standardzie dostaniemy praktyczne, 5-drzwiowe nadwozie, komplet poduszek powietrznych, komputer pokładowy, wspomaganie kierownicy, asystent ruszania pod górę, czy czujnik ciśnienia w oponach.

Obraz

Do napędu bazowego wydania użyto sprawdzonego, benzynowego motoru o pojemności 1-litra i mocy 68 KM. Chętni na więcej mogą wybrać mocniejszą, doładowaną jednostkę 1,2 PureTech, która generuje 82 KM. Standardem w obydwu wersjach jest 5-biegowa skrzynia manualna. Słabszy wariant będzie jednak dostępny także z opcjonalną, elektronicznie sterowaną skrzynią ETG.

Choć C1 to w zasadzie prosty i tani samochód, chętni mogą zdecydować się także na droższe, naprawdę dobrze wyposażone wersje. Środkowa wersja Feel oferuje klimatyzację, system audio z MP3, centralny zamek i elektrycznie regulowane szyby. W topowym wydaniu Shine możemy natomiast liczyć na dotykowy, 7-calowy tablet sterowania multimediami, skórzaną kierownicę, czy aluminiowe felgi. Lista opcji pozwala poszerzyć wyposażenie o dodatkową kamerę cofania, czy system bezkluczykowy.

Obraz

Oferta Citroëna wydaje się całkiem atrakcyjna. Konkurenci kosztują podobne pieniądze, choć z trzydrzwiowym nadwoziem i nieco uboższym wyposażeniem. Francuzi dorzucają do tego nietuzinkowy charakter i sprawdzone, dynamiczne silniki. Niebawem okaże się, czy przywrócenie C1 do polskich salonów było dobrym pomysłem.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach