Chiński Dongfeng kupuje akcje PSA Peugeot Citroën

Od jakiegoś czasu spekulowano na temat potencjalnej współpracy francuskiego koncernu PSA z chińskim Dongfeng. Borykający się z problemami finansowymi koncern PSA w środę ogłosił, że sprzedał część swoich udziałów chińskiemu Dongfeng.

Obraz
Arkadiusz Gabrysiak

Strata netto koncernu PSA w roku 2013 wyniosła około 2,3 miliarda euro. Był to jeden z głównych czynników, który zdecydował o sfinalizowaniu umowy z Chińczykami. Zgodnie z umową Dongfeng oraz francuski rząd bezpośrednio zainwestują w PSA po 800 milionów euro, co ma pomóc koncernowi PSA w odzyskaniu dobrej pozycji na rynku i utrzymaniu przyzwoitej kondycji finansowej. W zamian Dongfeng i rząd francuski staną się właścicielami 14% akcji koncernu PSA Peugeot Citroën. Obie strony otrzymają równe udziały w koncernie PSA i będą miały tyle samo głosów w radzie nadzorczej.

Dodatkowo dotychczasowi akcjonariusze PSA otrzymają prawo do zakupu nowych udziałów, dzięki czemu koncern otrzyma kolejne fundusze – szacuje się, że dzięki tym wszystkim zabiegom łącznie w wyniku porozumienia z Dongfeng i rządem francuskim PSA powinno dostać zastrzyk gotówki na poziomie około 3 miliardów euro.

Dokładne szczegóły porozumienia nie zostały jeszcze ujawnione, jednak wiadomo już, że umowa docelowo doprowadzi do zwiększenia współpracy badawczej – ma to dotyczyć głównie nowych technologii tworzonych dla azjatyckich rynków rozwijających się . Porozumienie dotyczy również produkcji i dystrybucji pojazdów koncernu PSA na rynkach azjatyckich.

Warto także zaznaczyć, że koncern PSA od lat 90. współpracuje z Dongfeng Motor Corporation, gdyż chiński producent w swoich fabrykach produkuje niektóre modele Peugeota i Citroëna przeznaczone na rynek chiński. Na nowe porozumienie możemy więc patrzeć jak na znaczne poszerzenie współpracy tych dwóch koncernów.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Porównanie: Mazda CX-60 e-SKYACTIV D vs. Mitsubishi Outlander PHEV – dwie koncepcje na japońskiego SUV-a
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
Trzy godziny zamiast pięciu. Nie mamy się czego wstydzić
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Renault Clio IV (2012-2019) - opinie i typowe usterki
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa