Charger z silnikiem 1,75 litra - co by było, gdyby...

1 kwietnia był dniem ogólnoświatowej dezinformacji z powodu primaaprilisowych żartów. Jeden z zagranicznych serwisów opublikował informację o tym, że pod maskę Dodge'a Chargera wędruje silnik z Alfy Romeo. Co by było, gdyby ta wiadomość okazała się prawdziwa?

Obraz
Bartosz Pokrzywiński

Świadczyłoby to o tym, że Fiatowi udało się wywrzeć bardzo pozytywny wpływ na Amerykanów. Włoski koncern będący udziałowcem Chryslera i tak przecież przemyca za ocean swoje jednostki napędowe. Jedną z nich mógłby być malutki, jak na amerykańskie standardy, czterocylindrowy motor o pojemności 1,75-litra.

Amerykanie od zawsze woleli produkować silniki o bardzo dużej pojemności, zamiast wydawać pieniądze na uzyskiwanie większych mocy z mniejszych, bardziej oszczędnych jednostek napędowych. Ten trend utrzymywał się bardzo długo i nic nie wskazywało na jego zmianę, aż do czasu, kiedy to Fiat odkupił część udziałów bankrutującego Chryslera.

Włoski koncern chce mieć możliwie jak największy udział w rynku amerykańskim, a będzie to możliwe tylko wtedy, kiedy Chrysler zaoferuje klientom coś nowego. Tą nowością byłby ekonomiczny silnik o pojemności 1,75-litra wykonany w technologii Turbocharged Boosted Induction.

Obraz

Jednostka ta montowana jest w Alfach Romeo. Na naszym kontynencie napędza ona model 159 oraz usportowioną wersję Giulietty. Czterocylindrowy silnik produkuje 225 KM oraz 340 Nm momentu obrotowego. Ten sam motor koncern Fiata mógłby montować w poliftingowym Dodge'u Chargerze. Dodge jest przecież częścią Chryslera. W tej chwili najsłabsza wersja tego modelu wyposażana jest w jednostkę V6 o pojemności 3,6-litra, która generuje moc 292 KM.

Ta V-szóstka spala w mieście ponad 13, a na trasie blisko 9 litrów benzyny. Czterocylindrowy silnik TBi, zdaniem Carscoopa, mógłby zadowolić się zaledwie nieco ponad 9-litrami w mieście oraz 7-litrami na trasie. Jednocześnie, jednostka ta miałaby zapewniać Chargerowi przyspieszenie do pierwszej setki w 8,1-sekundy. Naprawdę przyzwoity wynik, który z pewnością zadowoliłby niejednego Amerykanina.

Teoretycznie więc brzmi nieźle, w praktyce jednak nie wyglądałoby to tak dobrze. Już samo spalanie z pewnością nie pokryłoby się z żartem Carscoopa. Skoro Giulietta z tym silnikiem spala w miescie ponad 10 litrów paliwa, większy Charger z pewnością potrzebowałby więcej.

Po drugie, który z Amerykanów chciałby zrezygnować z brzmienia V8 czy nawet V6 na rzecz czterocylindrowego, turbodoładowanego europejskiego silniczka? Z pewnością kiedyś przyjdzie taki moment, jednak jeszcze nie teraz. W Chargerze lepiej sprawdziłby się chyba diesel montowany w Chryslerze 300C.

Wygląda więc na to, że mimo wszystko Ameryka nie jest jeszcze gotowa na downsizing. Może to i dobrze?

Obraz

Źródło: Carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy