Niepewne prognozy szefa Michelin. Kryzys może potrwać do 2024 r. 

Rynkowe skutki pandemii i wojny w Ukrainie mogą trwać dłużej, niż zakładano, a klientom będzie trudniej wybrać nowy samochód – przewiduje Florent Menegaux.

Florent Menegaux, CEO MichelinFlorent Menegaux, CEO Michelin
Źródło zdjęć: © fot. Vincent Isore/IP3/Getty Images

Prezes Michelin w rozmowie z telewizją Bloomberga szacuje, że sprzedaż aut dotkniętych zbyt małą liczbą półprzewodników może ciągnąć się do 2024 r. I to zakładając optymistyczny scenariusz, że światowa gospodarka przejdzie recesję w miarę łagodnie.

Trudne szacunki

– Zbieg kryzysów, z którymi mamy aktualnie do czynienia, jest – przynajmniej w całej mojej dotychczasowej karierze – bezprecedensowy – powiedział szef francuskiego producenta opon i podkreślił, że obecna sytuacja utrudnia długoterminowe prognozy.

Menegaux za przykład podał różnicę planowania wkładu finansowego firmy z października 2021 r. i ostatnich prognoz Michelin. – Pierwotnie szacowaliśmy podwyższenie wkładu finansowego na cały 2022 r. w wysokości 400 mln euro, jednak najnowsze obliczenia wykazały, że koszty wzrosną do 2,4 mld euro. Zmusiło nas to do potrojenia cen produktów – tłumaczy w wywiadzie.

Trzeci czynnik

Jednak pandemia i wojna to nie wszystkie czynniki destabilizujące aktualnie rynek. Zdaniem prezesa Michelin wpływ na decyzje klientów, jakie auto wybrać (a raczej na wstrzymanie się przed zakupem), mogą mieć zacieśniane obostrzenia środowiskowe na europejskim rynku.

Szef Michelin, szukając plusów obecnej sytuacji, dodaje, że jego firma zahartowała się w trudnej sytuacji zewnętrznej i to szczególnie pod kątem zarządzania kryzysem.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach