Ceny nowej Toyoty Supry mają być "akceptowalne" dla fanów japońskiej marki

Już niedługo na salonie samochodowym w Detroit zadebiutuje długo oczekiwana nowa generacji Toyoty Supry. Jednym z pytań, jakie na razie pozostają bez odpowiedzi, jest to o cenę sportowego auta. Główny inżynier zapewnia, że będzie przemyślana.

Toyota Supra po latach powróci do sprzedażyToyota Supra po latach powróci do sprzedaży
Szymon Jasina

Toyota GT86 powstała jako następca Celiki, czyli modelu przystępnego cenowo. Supra zawsze była większą, ale też droższą siostrą. Nic zatem dziwnego, że od dawna sporo spekuluje się na temat ceny nowej generacji kultowego japońskiego auta.

Pewnym wskaźnikiem na pewno jest bardzo blisko spokrewnione z Suprą nowe BMW Z4. Cennik auta bawarskiej marki otwiera kwota 178 100 zł z odmianę z 2-litrowym silnikiem o mocy 197 KM. Jednak cały czas nie wiadomo, jaka będzie podstawowa jednostka napędowa w Toyocie. Jednak praktycznie pewne jest to, że w topowej wersji pod maską zagości ta sama jednostka, co w Z4 M40i. Moc w japońskim aucie jeszcze jest nieznana, ale nie byłoby niespodzianką, gdyby tak jak w BMW wynosiła 340 KM. Za taką specyfikację Niemcy życzą sobie 295 000 zł.

Czy to oznacza, że Toyota Supra z sześciocylidrowym silnikiem będzie kosztować 300 tys. zł? Tego nie wiadomo, ale są dwa czynniki, które mogą wpłynąć na fakt, że japońskie auto będzie tańsze od BMW. Pierwszym jest rodzaj nadwozia. Konstrukcja kabrioletu jest droższa, a Supra będzie oferowana jako coupe. Do tego pewnym optymizmem napawają słowa głównego inżyniera odpowiadającego za ten model.

W rozmowie z australijskim "GoAuto" Tetsuya Tada powiedział, że jest bardzo duże ciśnienie, aby w nowej Suprze wszystko było odpowiednie. To dlatego prace nad tym modelem trwają tyle czasu. Jakakolwiek wpadka uczyniła by z modelu, który ma być wizytówką marki, coś wręcz odwrotnego. Jak dodał Tada - to samo dotyczy ceny.

"Musimy również ograniczyć cenę", stwierdził Japończyk i dodał, że Supra "musi być osiągalna dla fanów Toyoty". Z drugiej strony przyznał, że głównym celem nie jest sprzedanie wielkiej liczby egzemplarzy, a to, żeby samochody trafiły do tych, którzy bardzo je kochają.

Nie jest to zaskakujące. W końcu nowa Toyota Supra ma przede wszystkim być produktem wizerunkowym i rozpoznawalnym. A takim na pewno się stanie, jeśli trafi do fascynatów, który mogą nową generację uczynić tak kultową jak poprzednie.

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Nowy obowiązek w samochodach. UE już podała, kiedy zacznie obowiązywać
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
Wielki powrót Testarossy. Ferrari 849 to nowa hiperhybryda z Maranello
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
To koniec Jeepa Wranglera w Polsce. Ostatnie egzemplarze na sprzedaż
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy
Test: Ineos Grenadier – jeszcze lepszy i do tego tańszy